نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 08:30

خبر خوب| ماجرای یک تولد خاص در زندان!

قرار امروزمان ساعت 10 و نیم است و دنیا در ایران روز قدس دیگری را در حمایت مسلمانان مظلوم غزه به تماشا می‌نشیند. امروز هم‌قدم آزادی‌خواهان جهان می‌رویم تا حتی از کیلومترها دورتر مقابل صهیونیست‌های غاصب بایستیم و جنایت‌هایشان را سرکوب کنیم.

گروه خبر خوب: قرار امروزمان ساعت 10 و نیم است و دنیا در ایران روز قدس دیگری را در حمایت مسلمانان مظلوم غزه به تماشا می‌نشیند. امروز هم‌قدم آزادی‌خواهان جهان می‌رویم تا حتی از کیلومتر ها دورتر مقابل صهیونیست‌های غاصب بایستیم و جنایت‌هایشان را سرکوب کنیم. وعده‌گاه دیدار دانشگاه تهران است و به شکرانه‌های پیروزی مقاومت فلسطین به خیابان‌ها می‌آییم تا قدم‌هایمان قوت قلب مادران مظلومی باشد که کودکان‌شان را رژیم صهیونیستی به شهادت رسانده. نماز جمعه را هم شانه به شانه هم در دانشگاه می‌خوانیم و حلاوت روزی را یادآور می‌شویم که به گفته مقام معظم رهبری در قدس نماز جماعت خواهیم خواند. روزی که دور نیست! 

داروی کنترل سرطان رسید!

خبر کوتاه است و شیرین و البته امیدبخش!« داروی پیشگیری و کنترل بیماری سرطان اختراع شد.» اما شیرینی‌اش وقتی دوچندان می‌شود که بشنوید یکی از جوانان مخترع کشورمان به ترکیب  این دارو رسیده. «سیدحامد مرتضوی» که کپسول درمان سرطانش قابلیت آن را دارد که بصورت هدفمند به اولین نقطه ای که تومور سرطانی در حال رشد است و منشا سرطان تاثیر بگذارد و در کنترل بیماری سرطان بسیار موثر باشد. خبرخوب‌مان به همین‌جمله ختم نمی‌شود و باید خدمت‌تان عرض کنیم که  اخترع این جوان نخبه کشورمان آوازه‌اش به دیگر کشورهای جهان هم رسیده است و در مسابقات بین‌المللی فدراسیون مخترعان جهان(IFIA) مدال طلای شاخه فناوری پزشکی و داروسازی را از آن ایران کرده.
در این دوره از مسابقات ۱۵۰۰ مخترع بین المللی، از کشورهای مختلف جهان از جمله کانادا، آمریکا، روسیه، قطر، بحرین، انگلستان، چین، امارات و لهستان با نماینده کشورمان به رقابت پرداختند و درنهایت ایران و جوان نخبه‌اش  بر سکوی اول جهان ایستاد. به امید روزی که با حمایت مسئولین این  دارو به  مرحله تولید برسد و بیماران مبتلا به سرطان کشورمان سلامتی‌شان را هرچه زودتر به دست بیاورند. 


این مخترع جوان به  فرمول داروی کنترل سرطان رسید

خادمان گمنام امام رضا«ع» و صحنه‌ای دیدنی از یک روز بارانی!

باران ناگهان دلش می‌خواهد به پابوس آقا بیاد و تمام صحن و سرایش را بوسه بزند. دلش می‌خواهد زائران امام رئوف را غرق رحمت کند و خاک قدم‌هایشان را جارو بزند. حرف از یک روز بارانی در حرم امام رضا علیه السلام است. دیروز وقتی بارش باران در مشهدالرضا شدت گرفت. خادمان به سرعت برای جمع کردن فرش‌های صحن‌ها اقدام کردند اما این سکوی خبرخوب‌مان  روایت صحنه‌ای دیدنی است از همدلی زائرانی که قلب‌هایشان ردای سبز رنگ خادمی  به تن دارد و خادمان گمنام آقایشان هستند. زائرانی که با کمک به خادمان در جمع کردن فرش های داخل صحن های حرم امام رئوف، صحنه زیبایی را خلق کردند. اصلا خودتان چند دقیقه‌ای مهمان حرم شوید و این ویدیو را ببینید و لذت ببرید. 

ماجرای یک تولد خاص در زندان! 

چندروز پیش 61مین سالروز تولد شهید مهدی زین‌الدین بود. فرمانده‌ای که در 25 سالگی به استقبال شهادت رفت حالا سالروز میلادش در اقدامی متفاومت در زندان مرکزی قم برگزار شد. این تولد خاص برنامه‌های متنوعی داشت اما شیرین‌تر قسمتش آنجا بود که به برکت نام شهید حکم آزادی 5 نفر از زندانیان امضا شد. 5نفر از زندانیانی که شرایط قضایی را داشتند با همکاری سازمان زندان‌ها روز تولد شهید زین‌الدین برایشان روزی شد که به آغوش خانواده برمی‌گردند. 


تولد شهید زین الدین بهانه‌ آزادی 5 زندانی شد

عاشقانه‌ای در دل بیمارستان 

آخرین سکوی خبرخوب‌مان اختصاص دارد به خبری که شما فرستادید. به عاشقانه‌ای در دل یک بیمارستان که چشم‌های خوش‌بین‌تان مهر و محبت‌شان را دیده و حالا مهمان صفحه‌ ما شده است. صحبت از خانمی است که 27 شب متوالی کنار همسرش در بیمارستان است و از او پرستاری می‌کند. زوجی که سال‌های اول زندگی‌شان نیست اما عشق هنوز به شدت همان روزهای اول میان‌شان پابرجاست. نوشته‌اید: « 27 شب متوالی  کنار همسرش است دیشب گفتم خانم خسته نشدید؟! گفت خسته!!!همسرمه. رفیقمه. بگذارم کس دیگری پرستاری‌اش را بکند. این همه سال کار کرده و حالا یک ماهه که مریض شده.  دیشب فهمیدم زن یعنی چی! یک شب موندم بیمارستان فرسوده شدم. شما قدرت عشق رو ببین یک زن چقدر می‌تونه عاشق باشه.» 

سلاحی به نام تلفن همراه! 

 خداوند در سوره انفال با کمال صراحت، مسلمانان را ملزم می‌نماید تا به یاری برادران دینی خود که مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌اند، شتافته و به وظیفه دینی خود عمل کنند. آنجا که می‌فرماید:« إِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیْکُمُ النَّصْرُ..اگر گروهی از مومنان به خاطر حفظ دین و آئین شان از شما یاری طلب کنند، بر شما لازم است که به یاری آنان بشتابید.» این روزها که زخم 75 ساله مسلمانان فلسطین سر باز کرده و رژیم صهیونیستی پس از سال‌ها آزار مردم مظلوم فلسطین حالا در برابر مقاومت بیش از پیش دست به جنایت برده تا پایه‌های سست رژیمش را دوباره روی خون کودکان مظلوم بنا کند. وظیفه ما مسلمانان همین کلام قرآن است. باید پا به میدان جنگ گذاشت اما چطور؟ همین تلفن همراه‌مان خودش یک سلاح است. سلاحی که نمی‌گذارد رژیم صهیونیستی جای حق و باطل را تغییر بدهد و با فریب‌کاری، خود را مظلوم میدان نشان دهد. از سلاح‌تان غافل نشوید!


از سلاح‌تان برای حمایت از فلسطین غافل نشوید!

*خوش‌خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536621

مهمترین اخبار ایران و جهان: