نیوز سیتی!
13 بهمن 1402 - 15:28

یارانه تشویقی خرید کالابرگ دو برابر شد

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان یزد گفت: یارانه تشویقی خرید کالابرگ از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

 محمدرضا فلاحتی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، با بیان این‌که در طرح جدید با عنوان «فجرانه» از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبشهت سال آینده، خانوار‌های دهک اول تا هفتم اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا برای آنها از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: پیش از این هر فرد باید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را از ۱۱ قلم کالای تعیین‌شده خریداری می‌کرد تا یارانه دریافتی او ۱۲۰ هزار تومان اضافه می‌شد، اما اکنون این شرط لغو شده است.

وی با بیان این‌که ۱۱ قلم کالای کدگذاری شده که هر کس به هر میزان از این اقلام کالا خریداری کند، مشمول یارانه کالابرگ می‌شود، افزود: برای هر کودک زیر ۵ سال نیازمند بهبود تغذیه در دهک‌های یک تا پنج، ماهانه مبلغ یک میلیون تومان و در دهک شش و هفت مبلغ ۶۰۰ هزار تومان در حساب سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، با اشاره به این موضوع که خانوار‌های مشمول طرح  توسط وزارت بهداشت ودرمان شناسایی می‌شوند، گفت: خانوار‌های مشمول این طرح علاوه بر خرید ۱۱ قلم کالا، ۵ قلم کالای دیگر مانند سبزیجات، سیب و خرما را نیز می‌توانند یارانه‌ای تهیه کنند.

پایان پیام/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1657921

مهمترین اخبار ایران و جهان: