نیوز سیتی!
21 فروردین 1403 - 13:10

کرزی: پیشرفت افغانستان وابسته به آموزش و دانایی است

رئیس جمهور پیشین افغانستان در پیامی به مناسبت عید فطر اعلام کرد پیشرفت این کشور وابسته به آموزش و دانایی است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان در پیامی به مناسبت عید فطر اظهار داشت بدون آموزش و دانایی پیشرفت و ترقی این کشور امکانپذیر نیست.

وی بار دیگر بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی دختران تاکید کرد و گفت اگر افغانستان مستقل، آباد و مترقی می‌خواهیم باید به آموزش توجه جدی و اساسی داشته باشیم.

کرزی همچنین در این پیام تاکید کرد حکومت افغانستان زمینه بازگشت زنان به کار را فراهم کند تا این قشر از جامعه به حقوق خود دست یابند و این کشور نیز از عقب ماندگی فاصله بگیرد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکید کرد افغانستان خانه مشترک همه مردم این کشور است و همانطور که همه از حقوق مساوی برخوردارند، همه نیز در قبال مردم و کشور مسئولیت‌ها و تعهداتی دارند.

وی با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی در افغانستان از تاجران و سرمایه‌گذاران خواست که با سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، فرصت‌های کاری را برای شهروندان این کشور ایجاد کنند.

حامد کرزی اوایل هفته جاری در دیدار با «تاکایوشی کورومیا» سفیر ژاپن در کابل نیز اظهار داشت «در این دیدار در مورد اوضاع افغانستان و منطقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت و بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به روی دختران تأکید شد».

رئیس جمهور پیشین افغانستان همچنین تاکید کرد برای تحکیم صلح و ثبات دائمی در این کشور تفاهم ملی بسیاری ضروری است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1697065

مهمترین اخبار ایران و جهان: