نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 15:42

برفروبی ٣٠٠ کیلومتر از جاده‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته با بهره گیری از ۴٧ دستگاه ماشین سبک و سنگین راهداری و تلاش ٢١ راهدار در محورهای مختلف و مصرف بیش از ١٩٠ تن شن و ماسه ٣٠٠ کیلومتر از محورهای ارتباطی آذربایجان غربی برفروبی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از مسدودیت محورهای چالدران-خوی و چالدران-آواجیق خبر داده و از شهروندان خواست تا اطلاع ثانوی از مسیرهای جایگزین با همراه داشتن زنجیرچرخ برای ترددهای ضروری استفاده کنند. 

 وی گفت: محورهای چالدران-خوی و چالدران-آواجیق به دلیل کولاک شدید، برف، یخبندان و عدم ایمنی تا اطلاع ثانوی مسدود است و شهروندان باید از محورهای جایگزین چالدران، چایپاره، خوی و چالدران، شوط-ماکو-آواجیق برای عبور و مرور استفاده کنند. 

 این مقام مسئول افزود: هم اکنون محور تکاب-دندی حوزه استان زنجان مسدود، محورهای خوی-چالدران-آواجیق مسدود و تردد در محورهای کوهستانی مهاباد-سردشت(گردنه زمزیران) ،تکاب_شاهین دژ (گردنه مایین بلاغ) تکاب-ایران خواه فقط با زنجیر چرخ امکان پذیز است. 

 دست نشان با تاکید بر اینکه از سفرهای غیر ضروری باید اجتناب کرد، گفت: رانندگان باید در صورت ضرورت انجام سفر از سالم بودن تجهیزات زمستانی همچون، زنجیر چرخ و لوازم گرمایشی اطمینان حاصل کنند. 

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته با بهره گیری از ۴٧ دستگاه ماشین سبک و سنگین راهداری و تلاش ٢١ راهدار در محورهای مختلف و مصرف بیش از ١٩٠ تن شن و ماسه ٣٠٠ کیلومتر از محورهای ارتباطی آذربایجان غربی برفروبی شدند. 

  وی با بیان اینکه از شب گذشته راهداران در حال تلاش برای بازگشایی محورهای روستایی هستند ، اظهار کرد: به دلیل کولاک شدید، برف و یخبندان تلاش های راهداران برای بازگشایی ١٢٩ محور مسدود روستایی همچنان ادامه دارد. 

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یاد آور شد: شماره تلفن ١۴١ به صورت ٢۴ ساعته آماده پاسخگویی به شکایات و سوالات هم استانی های عزیز است و مسافرین عزیز در صورت ضرورت سفر در محور های مواصلاتی استان با استفاده از سامانه و اپلیکیشن ١۴١ در جریان وضعیت محور های مواصلاتی قرار گیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664321

مهمترین اخبار ایران و جهان: