نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 11:00

شرکت در نمایشگاه گردشگری از ابزار کارآمد مارکتینگ است

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس، شرکت در نمایشگاه را از تاکتیک‌ها و ابزار کارآمد مارکتینگ و بازاریابی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد ثابت‌اقلیدی در جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌های حرفه‌ای واحدهای اقامتی فارس که در زمینه آمادگی استان برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران برگزار شد، گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران مهم‌ترین رویداد گردشگری کشور است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به این که حدود ۹۳۰ متر فضا در این نمایشگاه به استان اختصاص داده شده است، افزود: غرفه استان در قالب طرحی یکپارچه و خلاقانه طراحی خواهد شد. 

او به رویکرد متفاوت استان فارس برای حضور پررنگ در این رویداد بین المللی اشاره کرد و افزود: استفاده از هوش مصنوعی و دیجیتال مارکتینگ برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان از ویژگی‌های غرفه فارس خواهد بود. 

او آموزش را یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه گردشگری برشمرد و گفت: استان فارس از نظر دارا بودن افراد متخصص در حوزه آموزش گردشگری غنی است و در نظر است بخشی از فضای نمایشگاهی فارس به آموزش‌های عمومی و تخصصی برای مخاطبین و علاقه‌مندان اختصاص داده شود و حضور گروه‌های آیینی و ورک شاپ‌های صنایع دستی نیز بر غنای غرفه استان می‌افزاید. 

ثابت اقلیدی با اشاره به این که مزیت رقابتی کشور ایران گردشگری است اظهار داشت: استان فارس با دارا بودن ۳۷ درصد از آثار تاریخی کشور، استانی بسیار غنی و منحصربفرد در حوزه گردشگری است بنابراین باید در تراز رتبه خود در نمایشگاه شرکت کند که این امر مستلزم همدلی، هماهنگی و مشارکت بخش‌های خصوصی و دولتی وسایر نهادهای مرتبط با حوزه گردشگری در استان است. 

او تاثیر اقامت را بر ارزش افزوده سفرو ضریب تکاثری اقتصاد گردشگری بسیار مهم بیان کرد و گفت: واحدهای اقامتی باید با بازاریابی و بازارسازی مناسب بتوانند ضریب اشغال بیش‌تری داشته باشند که یکی از این راه‌ها شرکت در نمایشگاه‌ها در کنار استفاده از ابزار رسانه و… است. 

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652921

مهمترین اخبار ایران و جهان: