نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 09:36

مسیرهای پرتردد ترانزیتی کرمانشاه کدامند؟

ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: گمرک پرویزخان، بیشترین میزان از مجموع کالای ترانزیت مقصد گمرکات استان را از آن خود کرده است.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ارزش کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرکات این استان در ۹ ماهه سپری شده از سال‌جاری را یک‌میلیارد و ۶۳ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۹۶ دلار به وزن ۲۶۰ هزار و ۳۰۱ تن عنوان کرد.

وی اظهار کرد: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۳۳ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۶۲ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: از این میزان کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با ۸۴۴ میلیون و ۳۷۳ هزار و ۶۰۸ دلار به وزن ۹۱ هزار و ۶۰۳ تن، با سهم ۷۹ درصدی ارزش و سهم ۳۵ درصدی وزن، بیشترین میزان از مجموع کالای ترانزیت مقصد گمرکات استان را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان از لحاظ ارزش ۱۳ درصد و از حیث وزن ۶۱ درصد و میزان آن را ۱۳۶ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۷۶۶ دلار به وزن ۱۵۷ هزار و ۹۸ تن بوده است.

عباس‌زاده میزان کالاهای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه را ۸۲ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۲۲ دلار به وزن ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن عنوان کرد و افزود: این مقدار کالای ترانزیتی با مقصد گمرک کرمانشاه از لحاظ وزن ۴ درصد و از حیث ارزش ۸ درصد از مجموع کالای ترانزیتی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

وی عمده کالاهای ترانزیتی خارجی با مقصد گمرکات استان کرمانشاه را اتومبیل نو و مستعمل، روغن موتور، کشنده و سواری، گوشت مرغ منجمد و عمده کالاهای ترانزیت داخلی با مقصد گمرکات این استان را ماشین ظرفشویی، ژنراتور، کولر گازی، تایر، لوازم برقی آشپزخانه و.. عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630421

مهمترین اخبار ایران و جهان: