نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 19:24

تعامل بین دستگاهی یکی از عوامل ارتقای بهره‌وری است

استاندار زنجان با بیان اینکه چند سالی است که کشور به این نتیجه رسیده است که باید شاخص بالادستی را اصلاح کند، گفت: تعامل بین دستگاهی یکی از عوامل و شاخص‌های ارتقای بهره‌وری در استان‌ها است که در حال حاضر یکی از مشکلات است، چرا که شاخص بهینه‌سازی در این ارتباطات لحاظ نمی‌شود که از مدیران خواهش می‌کنم به این مهم توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با تاکید بر تأثیرگذاری تغییرات کوچک در وقایع، بدون صرف هزینه زیاد اظهار کرد: به طور مثال بازکردن برخی از بندها از پای مدیران، منجر به گشایش در امور می‌شود چرا که همه ساختارهای شکل‌گرفته در کشور بر مبنای اقتصاد نفتی است که عامل مشکلات هم محسوب می‌شود که ساختارها هم به‌صورت عمودی و بر این مبنا شکل گرفته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه دو تا سه سالی است که کشور به این نتیجه رسیده است که باید شاخص بالادستی را اصلاح کند، تاکید کرد: تعامل بین دستگاهی یکی از عوامل و شاخص‌های ارتقای بهره‌وری در استان‌ها است که در حال حاضر یکی از مشکلات است، چرا که شاخص بهینه‌سازی در این ارتباطات لحاظ نمی‌شود که از مدیران خواهش می‌کنم به این مهم توجه کنند.
وی با تشریح اقدامات انجام شده برای افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی گفت: جایگزینی کشت‌ها از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است که ادامه مسیر نیاز به صرف انرژی و کار دارد که نتیجه آن در سال‌های آینده است.
افشارچی کسب درآمد از دانش را از راه‌کارهای کسب درآمد دانست و تاکید کرد: باید یاد بگیریم با انرژی کمتر، درآمد کسب کنیم، که فروش دانش فنی یکی از این راه‌کارها است که همان ارتقای بهره‌وری به شمار می‌رود.
استاندار زنجان با تاکید بر لزوم توجه به انتخابات از جمله انتخابات مجلس افزود: مجلس ارتباط مستقیمی با بهره‌وری دارد چرا که مجلس می‌تواند مجموعه‌ای افراد همگرا و یا واگر باشند که در توسعه تاثیرگذار هستند که این مهم اهمیت مشارکت در انتخابات آن هم به صورت خوب را نشان می‌دهد از این رو امیدوارم انتخابات پیش روی کشور، منحر به ارتقای بهره‌وری شود.
وی تاکید کرد: باید بدانیم که برای تولید ثروت مسیرهای دیگری هم دارد که ارتقای بهره‌وری یکی از این مسیرها است.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1648765

مهمترین اخبار ایران و جهان: