نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 23:53

صادرات بیش از 300 تن تخم مرغ از کاشمر به خارج کشور

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمراز نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی بر صادرات و ترانزیت بیش از 300 تن تخم مرغ به مقصد کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

 سعید خانزاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در کاشمر با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نمونه برداری برای آزمایشات کیفی و نظارتهای بهداشتی، قرنطینه ای بر محموله های صادراتی تخم مرغ از کاشمر به مقصد افغانستان، پاکستان و عراق صورت گرفته است، اظهار کرد: این نظارتها بر صادرات انواع فراورده های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی به عنوان یکی از وظایف استراتژیک سازمان دامپزشکی انجام شده است. 

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر افزایش صادرات در حوزه دام و طیور و فراورده‌های خام دامی و تداوم آن را یکی از مصداق‌ های بارز توسعه در حوزه تولید و اشتغال عنوان کرد و یادآور شد: اگر می‌خواهیم تولید مناسبی داشته باشیم و به دنیا عرضه کنیم باید محصولات قدرت رقابت پذیری بیشتری با محصولات تولیدی سایر کشورها داشته و تولید با استانداردهای روز دنیا سازگار باشد.
وی از صادرات به عنوان یکی از شریانهای تداوم اقتصادی یاد کرد و خاطرنشان کرد: نظارتهای بهداشتی و کیفی دامپزشکی و ارتقاء شاخص های بهداشتی  یکی از علل رشد صادرات در منطقه است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای در افزایش صادرات اذعان کرد: مهمترین اقدامات و گامهای دامپزشکی در جهت تسهیل و رونق تولید و افزایش صادرات را ارائه تسهیلات ویژه در انجام امور اداری مربوط به صدور مجوزها، تقویت ظرفیت های موجود در بخش دام و طیور و انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم و تحویل نتایج آزمایشگاهی در کوتاهترین زمان ممکن عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655065

مهمترین اخبار ایران و جهان: