نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 12:21

برگزاری نمایشگاه عکس «طوفان الاقصی» در بیشکک

نمایشگاه عکس «طوفان الاقصی» در کتابخانه ملی قرقیزستان برپا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، نمایشگاه عکس «طوفان الاقصی» (فلسطین: ظلم، مقاومت و پیروزی) در کتابخانه ملی قرقیزستان به نام «قاسم علی بایلینوف» و مرکز ادب فارسی فردوسی برگزار شد. 

برگزارکننده این رویداد، رایزانی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان بود.

در این نمایشگاه آثار عکاسان و هنرمندان مختلفی که مصیبت و درد مردم فلسطین را از اشغال رژیم صهیونیستی و جنایات جنگی آن به تصویر کشیده‌اند، به نمایش گذاشته شده است. 

این رویداد توسط «غلامحسین یادگاری» سفیر و «ابوذر طوقانی» رایزن فرهنگی ایران در بیشکک افتتاح شد. 

هدف از برپایی این نمایشگاه اطلاع‌رسانی به عموم مردم  قرقیزستان از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مبارزه آنها برای عدالت است. 

طوقانی در سخنان خود گفت: ما با این نمایشگاه همبستگی خود را با فلسطین اعلام می‌کنیم و از جامعه جهانی می‌خواهیم که هر چه سریعتر به نسل کشی  فلسطینیان پایان دهد. 

طوقانی افزود: امروز در این کشور زنان و کودکان بی‌گناه به دست رژیم صهیونیستی جان خود را از دست می‌دهند. 

سفیر ایران در بیشکک نیز در این مراسم اظهار داشت: وقایع فلسطین باعث درد همه مردم روی زمین می‌شود و نمی‌تواند آنها را نسبت به این مشکل بی تفاوت بگذارد. 

یادگاری خاطر نشان کرد :امروز قرقیزستان برادر و دوست ما نیز با فلسطینی‌ها ابراز همدردی و همبستگی می‌کند. این را می‌توان در واکنش مقامات، اقدامات مسالمت آمیز در بیشکک و همچنین نحوه ارائه کمک‌های بشردوستانه مردم قرقیزستان به فلسطین مشاهده کرد. 

وی افزود: همه آنچه امروز در فلسطین اتفاق می افتد جنایت علیه تمام بشریت است. عکس‌های ارائه شده در این نمایشگاه بار دیگر تمام فاجعه‌ها و جنایات را ثابت و نشان می‌دهد. 

این دیپلمات  تاکید کرد: ایران نیز به نوبه خود از مردم فلسطین در مبارزه برای استقلال و عدالت به هر نحو ممکن حمایت کرده و خواهد کرد. 

گفتنی است که این نمایشگاه طی 4 روز از 20 تا 24 نوامبر 2023 از ساعت 9:00 تا 17:00 برگزار می‌شود. 

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579802

مهمترین اخبار ایران و جهان: