نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 01:51

اجرای پویش ملی صبح زیتون در گنبدکاووس

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: پویش ملی صبح زیتون با هدف کاشت ۲۵۰ اصله نهال درخت زیتون به یاد شهدای فلسطین در ۷۵ سال اشغال‌گری رژیم غاصب صهیونیست در روستای مرزی داشلی‌برون از توابع گنبدکاووس اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرشید رحمانی در پویش ملی صبح زیتون در روستای داشلی‌برون با حضور فرماندار ویژه گنبدکاووس و امام جمعه اهل‌سنت اینچه‌برون اظهارکرد: پویش ملی صبح زیتون همزامان با سراسر کشور در واحد منابع طبیعی و آبخیزداری بخش داشلی‌برون با هدف کاشت نهال زیتون به یاد شهدای فلسطین در ۷۵ سال اشغال‌گری رژیم غاصب صهیونیست با حضور فرماندار و دیگر مسئوولان شهرستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در راستای این پویش در کشور ۱۰۰ هزار نهال زیتون غرس می‌شود که سهم استان گلستان سه هزارو ۳۰۰ اصله نهال زیتون است و این سهم در گنبدکاووس ۲۵۰ اصله نهال است و در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اجرا می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس در تشریح طرح " توزیع انار شیرین برای دانش‌آموزان شیرین" خاطرنشان کرد: این طرح به همت نیکوکار منابع طبیعی شهرستان آزادشهر به نام زیتونلی اجرا می‌شود و این نیکوکار طبیعت، قرار است ۵۰ هزار اصله نهال انار شیرین را بین مدارس و دانش‌آموزان استان گلستان توزیع کند که امروز بصورت نمادین ۴۰ اصله آن در بخش داشلی‌برون کاشته می‌شود‌

وی ادامه داد: امسال اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس دوهزارو ۴۱۶ اصله نهال مرتعی از گونه‌های مختلف و مقاوم به شرایطی محیطی منطقه تولید کرده‌است که ۷۵ درصد از تعهد استان گلستان در تولید نهال مرتعی در ایستگاه تولید نهال"چپرقویمه" شهرستان گنبدکاووس تولید شده‌است.

رحمانی گفت: همچنین تولید تعداد ۹۲۶ هزار اصله نهال جنگلی و غیرمثمر در برنامه کاری اداره منابع طبیعی شهرستان در قالب زراعت چوب با همکاری دهیاری‌ها و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

* کاشت درخت به باور ذهنی در فرزندان تبدیل شود

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: کاشت درخت و درختکاری نباید فقط در شعار باشد بلکه می‌بایست به یک باور ذهنی و قلبی در فرزندان تبدیل شود.

مهدی دهرویه اظهارکرد: مشکلات زیست‌محیطی مانند وجود ریزگرده‌ها، خشکسالی و تغییر اقلیم حاصل استفاده ناصحیح از طبیعت و عدم ایجاد فضای سبز مناسب در منطقه است و برای رهایی از این معضل می‌بایست در حفظ و توسعه طبیعت و فضای سبز اقدام کنیم.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584590

مهمترین اخبار ایران و جهان: