نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 13:43

نماینده مجلس: نقش‌آفرینی کشور در دیپلماسی انرژی منطقه افزایش می‌یابد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور گفت: این‌که نقش‌آفرینی کشور در دیپلماسی انرژی منطقه طی 5 سال برنامه افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدرضا دشتی  در تشریح بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: کمیسیون در بخش انرژی مصوب کرد که سبد سوختی حمل و نقل کشور متنوع شده و سوخت‌هایی نظیر CNG، نفت، LPG و برق مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این‌که نقش‌آفرینی کشور در دیپلماسی انرژی منطقه طی ۵ سال برنامه افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: کمیسیون زیرساخت‌های تبدیل شدن ایران به هاب انرژی منطقه را در برنامه هفتم توسعه لحاظ و به تصویب رساند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده ۱۴ این لایحه و بررسی آن در جلسه کمیسیون تلفیق، تصریح کرد: بر اساس این بند سهم صندوق توسعه ملی و دولت از محل صادرات نفت و گاز مشخص شده بود، در این بخش مقرر شد صندوق توسعه ملی سهم دولت را به صورت ثابت و بر اساس بودجه سنواتی تخصیص دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر درآمد صندوق بیش از انتظارات بود این منابع به عنوان مطالبات صندوق محاسبه خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در حوزه سلامت بیان کرد: همچنین در این بخش مقرر شد تا هزینه های پرداختی سلامت از جیب مردم نهایتا ۳۰ درصد باشد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1558746

مهمترین اخبار ایران و جهان: