نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 21:00

استاندار هرمزگان: بسته کوتاه مدت رفع مشکلات بنادر و گمرکات استان تهیه و در حال اجرا است

استاندار هرمزگان با اشاره به برخی مشکلات در حوزه گمرکات و بنادر استان گفت: بسته کوتاه مدت رفع مشکلات بنادر و گمرکات استان تهیه شده و بخش هایی از این طرح در دست اجرا می باشد که باید سرعت بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان ظهر امروز ۶ آبان ماه در جلسه احصا و بررسی مشکلات و نواقص بنادر و گمرکات استان و پیشرفت طرح‌هااظهار داشت: با توجه به ماموریتی که به اداره کل پدافند غیرعامل استان مبنی بر حضور میدانی و احصا مسائل و مشکلات اساسی بنادر و گمرکات داده شد، مهم‌ترین مسائل مرتبط با این حوزه جمع بندی شده است.

وی افزود: برای بنادر استان هرمزگان طرح‌های جامعی وجود دارد اما این برنامه‌ها برای بلند مدت است در حالی که بسیاری از مشکلات بنادر که می‌تواند در صورت عدم رفع آن برای کشور مشکل ساز شود را می‌توان در بسته‌های کوتاه مدت به نتیجه رساند.

استاندار هرمزگان گفت: حوزه نظارت در گمرکات و بنادر بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود و عدم توجه به این مسئله می‌تواند تبعات منفی برای تجارت کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: بر همین مبنا برای کنترل این موارد ما منتظر برنامه بلند مدت نخواهیم ماند و ایرادات فعلی بنادر و گمرکات را از جمله زیرساخت‌ها، دیوار حفاظتی و سیستم پایشی، دوربین‌های پلاک خوان و تشخیص چهره باید در کوتاه مدت حل شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: امنیت اولویت اصلی کشور است و بایستی با تمام توان و تمرکز کافی بر بنادر، ورود و خروج کالا و حتی افراد تحت کنترل و نظارت باشد تا مشکلی به وجود نیاید.


دوستی با تاکید بر اینکه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز بنادر و گمرکات با کشور رایزنی و مکاتبه خواهد شد گفت: یکی دیگر از مباحث مورد تاکید برای جلوگیری از موازی کاری‌ها و کاهش مشکلات، گمرک باید با مناطق آزاد برخی موازی کاری های موجود که موجب نارضایتی نیز شده را به فوریت برطرف کند.

گفتنی است در این جلسه اداره کل پدافند غیرعامل بنا به دستور استاندار هرمزگان، گزارش جامعی از وضعیت مشکلات گمرکات و بنادر سراسر استان در 95 آیتم در حوزه کمبود زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و مطالبات مرزنشینان ارائه کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553490

مهمترین اخبار ایران و جهان: