نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 16:30

توسعه گردشگری روستایی با آموزش روستاییان

معاون گردشگری البرز آموزش را اصل مهمی در گسترش گردشگری روستایی در استان عنوان کرد و از برنامه ریزی برای برگزاری سمینار آموزش تخصصی سرفصل‌های گردشگری روستایی برای دهیاران بخش آسارا به صورت پایلوت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شهرام علی‌محمدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان البرز، با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی برای برگزاری سمینار تخصصی آموزش دهیاران بخش آسارا اظهار کرد: برخی موضوعات از جمله ناآشنایی جامعه محلی و روستایی با مباحث توسعه گردشگری در روستا وجود دارد که باعث بعضی بازخوردهای نامتناسب با این حوزه می‌شود. 

وی آموزش دهیاران به عنوان نماینده جامعه محلی روستایی را موضوعی مهم عنوان کرد و گفت: آشنایی با انواع گردشگری روستایی از جمله طبیعتگردی، گردشگری کشاورزی و بومگردی و همچنین توانمندسازی جامعه روستایی برای گسترش این نوع گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار است. 

این مقام مسؤول ارائه راهکارهایی برای تبدیل برخی معضلات و دغدغه‌ها به فرصت در خصوص توسعه پایدار گردشگری روستایی را از سرفصل‌های این آموزش‌ها عنوان کرد و افزود: آشنایی جوامع محلی با نحوه دریافت مجوزها برای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و همچنین آشنایی با ارائه خدمات تخصصی به گردشگران و توسعه پایدار گردشگری روستایی از اهداف این آموزش‌ها است. 

به گفته علی‌محمدی گسترش گردشگری روستایی به توسعه اقتصادی و پایدار در روستاها می‌انجامد و نیاز به توجه ویژه دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1553190

مهمترین اخبار ایران و جهان: