نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 16:57

عضویت ایران در شانگهای و بریکس نشان دهنده بی‌اثر بودن تحریم‌ها است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: عضویت ایران در شانگهای و بریکس نشان دهنده بی‌اثر بودن تحریم‌ها است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید محمد حسینی به اقدامات دولت سیزدهم اشاره و عنوان کرد: رئیس جمهور در مدت دو سال دولت سیزدهم دو بار به استان کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است‌ و طرح‌های خوبی طی این مدت هم به نتیجه رسید‌.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: پتروشیمی گچساران  یک صنعت پیشران است و می تواند خوراک سایر پتروشیمی‌ها را تامین کند که با همت دولت سیزدهم افتتاح شد.

وی با اشاره به افتتاح سد چم‌شیر گفت: چم‌شیر از جمله سدهای بزرگی است که  آب کشاورزی و شرب این استان و دو استان دیگر را تامین می‌کند.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: در فلات مرکزی ناچاریم از دریای عمان و خلیج فارس آبرسانی کنیم اما این استان سرزمین زیبا و سرسبزی است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری است که باید به خوبی معرفی شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: تولید برق از سد چم شیر از دیگر ظرفیت‌های این سد است.

حسینی با بیان اینکه طی دو سال گذشته پنج هزار واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت، گفت: برخی‌ها براثر بی تدبیری در واگذاری تعطیل شدند که کارخانه قند یاسوج یک نمونه آن است .

وی در خصوص جاده پاتاوه به دهدشت گفت: احداث این جاده به لحاط فنی و مهندسی کار سختی بود اما دولت همت کرد و این کارها را به ثمر رساند کارهای زیربنایی و مبنایی در حال انجام است و تلاش می‌کنیم بی‌رغبتی و کارهای عقب مانده گذشته را جبران کنیم.

 حسینی ادامه‌داد: رئیس جمهور و هیات دولت شبانه‌روز در تلاش هستند تا به مردم خدمت کنند البته هنوز هم مشکلاتی در زمینه‌های مختلف از جمله معیشتی وجود دارد. 

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در سفر دور دوم مواردی مصوب شد که به کمک مسوولان به نتیجه خواهند رسید که از جمله آن می‌توان به پتروپالایشگاه گچساران،  پالایشگاه دهدشت و طرح‌های سردخانه اشاره کرد.

حسینی افزود: با افتتاح سردخانه‌ها ۳۸ هزار تن محصولات باغی این استان در سردخانه ها نگهداری شود و کشور با افتتاح سردخانه‌ها منفعت خواهد برد.

وی با اشاره به تعاملات با همسایه‌ها گفت: اینکه ما در شانگهای و بریکس عضو می‌شویم یعنی تحریم‌ها بی‌اثر است و وضع ما روز به روز می تواند بهتر باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561046

مهمترین اخبار ایران و جهان: