نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 10:24

رشته‌های هنرستان‌های فنی بومی‌سازی می‌شود

معاون آموزش متوسطه آذربایجان‌شرقی از بومی‌سازی رشته‌های هنرستان‌های فنی با توجه به نیاز مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عاشور اکرمی صبح امروز در بازدید از بزرگترین هنرستان فنی شهید شکاری مراغه اظهار کرد:  ۳۵ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه ای در آذربایجان شرقی تخصیص یافته است.

وی گفت: این اعتبار از محل دو درصد مصرف گاز تامین و برای تامین تجهیزات به روز فنی برای هنرستان های استان هزینه خواهد شد.

اکرمی افزود: امسال از محل این اعتبار این هنرستان و پنج هنرستان دیگر به ماشین های فرز سی ان سی مجهز خواهند شد.

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و مهارتی از اولویت‌های آموزش و پرورش در استان استان است و امسال جذب دانش‌آموزان هنرستان‌ها سه درصد افزایش یافته است.

 

معاون آموزش متوسطه آذربایجان شرقی در ادامه از بومی سازی رشته‌های هنرستان‌های فنی با توجه به نیاز مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار کرد: رشته‌های فنی در هنرستان‌ها با توجه به رشد صنعتی ، نیاز شهرستان ها و تولیدات آنها در حال به روز رسانی و تغییر است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون در هنرستان های فنی استان بیش از ۵۲ هزار نفر دانش آموزش در رشته‌های مختلف فنی، صنعتی و مهارتی در حال آموزش هستند.

مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این بازدید گفت: هنرستان فنی با تامین بیش از یک میلیارد ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به زودی به دستگاه فرز سی ان سی مجهز خواهد شد.

اکبریان افزود: همزمان با این بازدید، مرکز سرویس خودرو در هنرستان فنی شهید شکاری فعال شده وبه شهروندان خدمات ارائه خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610190

مهمترین اخبار ایران و جهان: