نیوز سیتی!
23 مهر 1402 - 10:59

وزیر خارجه فرانسه فردا به بیروت می‌رود

وزیر خارجه فرانسه فردا به لبنان سفر می‌کند تا در خصوص تحولات اخیر در اراضی اشغالی با مقام‌های این کشور گفت‌وگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع دیپلماتیک روز گذشته (شنبه) به بخش انگلیسی شبکه «العربیه» گفت که «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه، فردا (دوشنبه) در خصوص تحولات اخیر در اراضی اشغالی عازم «بیروت»  می‌شود.

منابع دیپلماتیک گفته‌اند که وزیر خارجه فرانسه قصد دارد به لبنان سفر کرده تا درباره لزوم مهار خشونت‌ها و جلوگیری از ورود لبنان به تنش‌های میان غزه و رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند.

در این گزارش ادعا شده است که فرانسه پیام‌هایی را از سوی ایالات متحده آمریکا به حزب‌الله درباره لزوم حفظ لبنان و مردم این کشور از تبدیل شدن به بخشی از درگیری میان رژیم صهیونیستی و حماس ارسال کرده است.

از شنبه گذشته و با آغاز حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی و آغاز دور جدیدی از جنگ میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، ایالات متحده به جانبداری از صهیونیست‌ها پرداخته است.

پس از حملهحماس، «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا دستور استقرار تجهیزات و منابع بیشتر از جمله مهمات در اراضی اشغالی برای مقابله با فلسطینیان را داد.

وی همچنین دستور استقرار یک ناو هواپیمابر ایالات متحده در شرق مدیترانه و افزایش جنگنده‌ها در منطقه را صادر کرده است.

یکی از مقام‌های ارشد دفاعی آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته اعلام کرد که افزایش حضو نظامی آمریکا در غرب آسیا بعنوان یک سیگنال بازدارنده برای ایران، حزب‌الله و دیگر گروههای مقاومت در منطقه در پی حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی است.

روز پنجشنبه هفته گذشته، یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا بار دیگر هشدار داد: «بگذارید بار دیگر تأکید کنم که یکی از پیام‌های اصلی این افزایش سریع حضور نظامی که برای بازیگران دولتی و غیردولتی ارسال می‌شود این است: ایالات متحده در حمایت از دفاع از اسرائیل صریح است و یک هشدار برای هر نهادی ارسال می‌کند که در نظر دارد از این درگیری و این جنگ برای تشدید خشونت استفاده کند. یک کلمه، به سادگی: نکنید.»unequivocal in its

واشنگتن ابراز نگرانی کرده است که حزب‌الله لبنان از شمال به رژیم صهیونیستی حمله کند.در حالیکه محافل آمریکایی و صهیونیستی در روزهای اخیر به صراحت گفته‌اند که مدرکی دال بر حمایت ایران از حماس در اختیار ندارند، دولت فرانسه بدون اشاره به جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه  مردم غزه، مدعی حمایت ایران از نیروهای حماس در نبرد با نظامیان رژیم صهیونیستی شده است. (جزئیات بیشتر)

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی به ۲۳۲۹ و تعداد مجروحان به ۹۰۲۴ نفرا افزایش یافته است که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند.لحظاتی بعد از صدور این بیانیه، خبرنگار شبکه «المیادین» در نوار غزه خبر داد شمار شهدا به ۲۳۹۰ نفر افزایش یافته است.

 رژیم صهیونیستی تاکنون آب و برق نوار غزه را قطع کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی در این حمله بسیاری از تأسیسات غیرنظامی از جمله چندین بیمارستان، مسجد و خانه‌های مسکونی را هدف قرار داده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1538402

مهمترین اخبار ایران و جهان: