نیوز سیتی!
06 دی 1402 - 09:50

ارائه خدمات توانبخشی بیمه سلامت به بیماران MPS همدان

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از خدمات توانبخشی زیر پوشش بیمه سلامت برای افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز(MPS) خبر داد.

فریبرز نیاستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از ارائه خدمات توانبخشی به بیماران موکوپلی ساکاریدوز (MPS) از سوی بیمه سلامت همدان خبر داد و اظهار کرد: کاردرمانی، گفتاردرمانی، فیزیوتراپی ، مشاوره و تجویز سمعک از جمله خدمات توانبخشی زیر پوشش بیمه سلامت برای این بیماران است.

وی با بیان اینکه صد درصد تعرفه خدمات درمانی در بخش دولتی و ۸۰ درصد در بخش خصوصی توسط سازمان‌های بیمه‌گر پایه و صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج پرداخت می‌شود گفت: این بیمه‌شدگان در مراجعه به بخش غیردولتی تنها ۲۰ درصد تعرفه را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تصریح کرد: افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز که در سامانه بیمه سلامت نشاندار شده‌اند، بدون محدودیت سنی، زیر پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج قرار دارند. 

وی گفت: افراد با شماره گیری کد دستوری #1666* از طریق تلفن همراه خود می‌توانند از نوع بیمه پایه درمان و اعتبار آن مطلع شوند.

نیاستی اضافه کرد: افرادی که فاقد پوشش بیمه درمان پایه باشند، می‌توانند غیرحضوری و با ورود به سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد برای بیمه شدن خود اقدام کنند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1617402

مهمترین اخبار ایران و جهان: