نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 14:01

نوحه‌سرایان برای تولید اثر در فاطمیه گردهم آمدند+عکس

دبیر کانون نغمه پردازان جواز نوکری گفت: شاعران و نوحه سرایان کانون نغمه پردازان جواز نوکری برای ایام فاطمیه ۱۴۰۲ گردهم آمدند تا همفکری و هم‌افزایی کنند.

سیدامیرحسین خوشرو دبیر کانون نغمه پردازان جواز نوکری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به گردهمایی شاعران و نوحه‌سرایان کانون نغمه پردازان جواز نوکری برای ایام فاطمیه ۱۴۰۲ با هدف همفکری و هم‌افزایی گفت: طبق برنامه سالیانه و با هدف آماده کردن بسته اشعار و نوحه‌های فاطمیه سال ۱۴۰۲، اولین جلسه از سلسله جلسات تخصصی آموزشی و همفکری با اعضای کانون برگزار شد.

دبیر کانون نغمه پردازان جوازنوکری افزود: در این جلسه در بخش محتوای معرفتی از محضر یکی از اساتید بنیاد فرهنگی امامت و در بخش نقد و بررسی آثار نوحه از حضور مرتضی حیدری آل‌کثیر و در بخش مداح مهمان از حضور علی‌اکبر حائری بهره‌مند شدیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه مطرح شد که فاطمیه شعار شیعه است، گفت: نوحه سرا باید دغدغه‌مند باشد. نوحه‌سرایی یک هنر است و اساساً هنر بدون دغدغه به حد اعلا نمی‌رسد.

خوشرو تصریح کرد: ‌علی‌اکبر حائری در این مراسم به تجربه‌های خود در نوحه‌سرایی و شعر پرداخت و نکاتی درخصوص محورهای محتوایی سرایش نوحه و شعر برای فاطمیه امسال بیان کرد.

دبیر کانون نغمه پردازان جواز نوکری گفت: مرتضی حیدری آل کثیر شاعر آئینی و نوحه‌سرا در این مراسم اعلام کرد که آثار ما باید روان و رسا باشد تا شنیده شود. رسایی یک هنر باعث جهانی شدن آن اثر می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536890

مهمترین اخبار ایران و جهان: