نیوز سیتی!
21 مهر 1402 - 15:33

امام جمعه شهرکرد: اجازه ندهیم اعتماد عمومی نسبت به بهداشت و درمان مخدوش شود

امام جمعه شهرکرد گفت: کمبودها و ضعف‌ها باید به تدریج رفع شود و اعتراض‌های مدیریتی باید از مسیر درست به وزارت بهداشت منتقل شود و اجازه مخدوش شدن اعتماد عمومی به بهداشت و درمان داده نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: مردم باید قدر نعمت انقلاب را بدانند و از آن صیانت کنند چرا که دشمن در تلاش است عزت را از ما بگیرد و حاکمیت ظالمانه خود را از سرگیرد اما پیوند مستحکم مردم با رهبرانقلاب مانع این کار شده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مسئله مقاومت فلسطین که در سراسر جهان اسلام و جهان بشری مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پیروزی‌های مردم فلسطین یک مسئله و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی مسئله دیگری است که به جان مردم غزه افتاده‌اند و انواع ستم را در حق زنان و کودکان می‌کنند.

پیروزی‌های رو به جلوی فلسطینی‌ها معادلات جهانی را برهم زده است

وی اضافه کرد: پیروزی‌های رو به جلوی فلسطینی‌ها، گام‌های بلندی برای رسیدن به حق مسلمشان است که تمام معادلات جهانی را بر هم زده است و نگاه‌های جهانیان را تغییر داده است.

نکونام با اشاره به تلاش مردم فلسطین و تحمل انواع سختی‌ها برای رسیدن به پیروزی، افزود: فلسطینی ها ضربه‌ای به دشمن وارد کردند که قابل ترمیم نیست و رژیم منحوس اسرائیل پوشالی و توخالی با هیچ کمکی نمی‌تواند این شکست را جبران کند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جنایات وحشیانه در غزه، تصریح کرد: اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند با بمباران زنان و کودکان برتری خود را ثابت کنند اما این حرکات به ضرر آن‌ها تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه افکار عمومی به سمت حمایت از مردم فلسطین است، اظهار داشت: وظیفه ما حمایت جدی و همه جانبه از مردم فلسطین است، همین که بتوانیم در فضای مجازی حمایت خود را اعلام کنیم و به مردم فلسطین روحیه دهیم، کمک بزرگی برای ادامه راه و رسیدن به پیروزی است.

ارسال تجهیزات به اسرائیل، آب در هاونگ کوبیدن است

نکونام بیان کرد: هر چه آمریکا و سایر کشورها تجهیزات بیشتری به اسرائیل ارسال کنند تاثیری ندارد و آب در هاونگ کوبیدن است و راه به جایی نمی‌برد.

امام جمعه شهرکرد گفت: مباحثی که در روزهای اخیر در امر درمان استان مطرح است نباید به افت جایگاه خوب و استعدادهای درمانی چهارمحال و بختیاری منجر شود، بلکه باید قدر نیروهای متهد و ارزشمند را دانست.

وی ادامه داد: ضعف‌های موجود نیز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و فارغ از گزارش‌ها و ظاهرسازی‌ها، مسائل را به دقت بررسی کنند تا جایگاه طبی در استان مخدوش نشود.

نکونام با اشاره به ضرورت توجه به سلامت جامعه، خاطرنشان کرد: دغدغه‌مندانی که در مراکز دولتی و خصوصی در حال ارائه خدمات هستند باید حمایت شوند و نباید اجازه دهیم این مجموعه سرخورده شود.

امام جمعه شهرکرد اذعان داشت: کمبودها و ضعف‌ها باید به تدریج رفع شود و اعتراض‌های مدیریتی باید از مسیر درست به وزارت بهداشت منتقل شود و اجازه مخدوش شدن اعتماد عمومی به بهداشت و درمان داده نشود.

هنجارشکنی‌های فرهنگی در شان استان نیست

وی با اشاره به برخی هنجارشکنی‌های فرهنگی در سطح استان، تصریح کرد: بسیاری شهید جان خود را فدای این آب و خاک کردند و اینگونه هنجارشکنی‌ها در مقابل این شهدا مطلوب نیست و این ضدارزش‌ها در شان استان ما نیست.

نکونام با بیان اینکه نباید به بهانه شادی معصیت صورت گیرد، اظهار داشت: اگر این برنامه‌ها می‌توانند سالم برگزار شوند باید مجوز داده شود در غیر این صورت اختلاط‌های فرهنگی، بازی در زمین دشمن و آب به آسیاب دشمن ریختن است.

امام جمعه شهرکرد گفت: دستگاه‌های استانی اگر باری از دوش مصلی شهرکرد برنمی‌دارند، باری بر دوش مصلی اضافه نکنند؛ این مصلی همانند بسیاری از مصلی‌ها در سطح کشور با نگاه فرهنگی احداث شده است و به تدریج تکمیل می‌شود.

وی افزود: بخش تجاری، حوزه علمیه ولایت، مهدیه مصلی، سالن اجتماعات و کتابخانه از بخش‌های فعال شده در مجموعه مصلی است و هزینه شکل‌دهی و نگهداری از آن نیازمند هزینه و مدیریت بسیار است.

نکونام اضافه کرد: در سال گذشته پشت‌بام مصلی در اثر بارندگی آسیب دید و زیرسازی و ایزوگام مجدد پنج میلیارد تومان هزینه داشت که نشان‌دهنده هزینه‌های قابل توجه این مجموعه است.

مصلی شهرکرد، خادم افتخاری می‌پذیرد

وی با اشاره به اینکه مجموعه نیازمند نیروی انسانی و پذیرای خادم افتخاری است، بیان کرد: باید از این مجموعه در جهت رشد و هدایت استان استفاده شود.

امام جمعه شهرکرد توضیح داد: میز خدمت در ۱۳ هفته تشکیل شده است که طی آن ۲۰ دستگاه به صورت مستمر حضور داشتند و باعث شد گره‌های بسیاری از کار مردم باز شود.

 دستگاه‌های برتر در میز خدمت معرفی شدند

گفتنی است؛ دستگاه‌های برتر حاضرشده در میز خدمت معرفی و تقدیر شدند.

آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای، اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن، تامین اجتماعی، ثبت اسناد، جهاد کشاورزی، هلال احمر، محیط زیست، دادگستری، آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، نفت، گاز، مخابرات، شورای هماهنگی بانک‌ها، شهرداری، کمیته‌ امداد، منابع طبیعی و ورزش و جوانان ۲۰ دستگاه برتر میز خدمت معرفی شدند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536990

مهمترین اخبار ایران و جهان: