نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 22:15

فرودگاه هاشمی نژاد، دومین فرودگاه با بیشترین اعزام و پذیرش مسافر

بررسی آمارهای تجمعی تعداد پروازها، اعزام و پذیرش مسافر نشان می دهد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد در سه ماهه ابتدایی سال 1402 دومین فرودگاه با بیشترین آمار نشیت و برخاست هواپیما، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بررسی گزارش عملکرد آمارهای پروازی  شرکت فرودگاه های ایران حاکی است طی سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۳ هزار و ۵۳۳ نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه های کشور انجام شده است.

استفاده حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر از فرودگاه مشهد طی ۳ ماه

 

 

این آمار در حالی است که فرودگاه هاشمی نژاد مشهد، در تعداد نشست و برخاست هواپیما، اعزام و پذیرش مسافر، ارسال و پذیرش بار در میان فرودگاه های کشورمان رتبه دوم را دارد.

گزارش آماری شرکت فرودگاه های ایران نشان می دهدفرودگاه هاشمی نژاد مشهد در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزار و ۳۶ نشست و برخاست هواپیما داشته است. طی این مدت، یک میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۷۶ مسافر در فرودگاه هاشمی نژاد، پذیرش یا اعزام شده اند و ۱۹ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۴۹۳ کیلوگرم بار توسط این فرودگاه، پذیرش یا ارسال شده است.

مقایسه این آمار نشان می دهد که میزان نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد طی سه ماهه ابتدای ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است. اعزام و پذیرش مسافر ۳ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۴ درصد بیشتر شده است.

سفر ۸ میلیون و ۵۹۵ هزار مسافر با هواپیما طی سه ماه

 

بررسی آماری عملکرد فرودگاه هاشمی نژاد مشهد در حالی است که طی سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۳ هزار و ۵۳۳ نشست و برخاست در فرودگاه های کشورمان انجام شده است. طی این مدت ۸ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۱۰۲ نفر با استفاده از فرودگاه های کشورمان سفر کرده اند و ۸۱ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۷۴۶ کیلوگرم بار توسط فرودگاه های کشورمان جابجا شده است. آمار مجموع فرودگاه های کشورمان حاکی از آن است که میزان نشست و برخاست هواپیما طی این مدت ۲ درصد کاهش یافته است اما میزان جابجایی مسافر و بار توسط فرودگاه های کشورمان حدود یک درصد افزایشش یافته است.

فعالیت فرودگاه مهرآباد ۲ برابر مشهد

 

رتبه دوم فرودگاه هاشمی نژاد در آمارهای فرودگاهی کشورمان در حالی است که فرودگاه مهرآباد تهران با ۲۷ هزار و ۷۹۲ نشست و برخاست هواپیما طی سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ حدود دوبرابر فرودگاه مشهد، نشست و برخاست هواپیما داشته است. این فرودگاه طی سه ماه ابتدای سال ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۱۱۶ مسافر و ۲۷ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۶۲۵ کیلوگرم بار را جابجا کرده و افزایش ۳ درصدی در اعزام یا پذیرش مسافر را داشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1399502

مهمترین اخبار ایران و جهان: