نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 12:24

کیفیت آب چاه‌های البرز از منابع سدها بهتر است

کرج- استاندار البرز گفت: ۳۰ درصد مصرف آب استان از سد بوده و ۷۰ درصد دیگر از چاه تأمین می‌شود، البته کیفیت آب چاه بهتر از آب سد است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی عبداللهی صبح یکشنبه در نشست خبری که در سالن اجتماعات شهدای استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران با انعکاس دقیق اطلاعات در راستای تنویر افکار عمومی رسالت خود را انجام دهند.

وی بیان کرد: یقیناً آتش زدن قرآن کریم توهین به اسلام و مسلمین بلکه توهین به همه مردم جهان است، بنابراین وظیفه همه آزادی‌خواهان جهان است تا این اقدام شنیع را محکوم کند و برائت بجوید.

استاندار البرز تصریح کرد: به مردم استان قول دادیم که با تمام توان و به صورت شبانه‌روزی برای آنها کار کنیم و سر تعهد خود هستیم.

وی بیان کرد: تا هر زمانی که در مسئولیت هستیم بدون چشم داشتی از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

عبداللهی تصریح کرد: در دولت حجت‌الاسلام رئیسی با شعار دولت مردمی در تلاش هستیم مشکلات و کمبودهای زیرساخت‌ها را که قبل وجود دارد رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از مردم استان به دلیل مشکلاتی که در دو هفته گذشته به دلیل قطعی برق و به تبع آن قطعی آب عذرخواهی کنیم.

استاندار البرز گفت: به خاطر مصرف بالا و ناترازی برق سیستم برق برخی محلات را قطع می‌کرد و این امر منجر به از کار افتادن پمپ‌های آب چاه می‌شد.

وی اظهار کرد: در این راستا برای رفع سفر اخیر وزیر نیرو و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید را انجام دادیم.

عبداللهی بیان کرد: ۳۰ درصد مصرف آب استان از سد بوده و ۷۰ درصد دیگر از چاه تأمین می‌شود، البته کیفیت آب چاه بهتر از آب سد است.

وی تصریح کرد: ۵۵ میلیون مترمکعب حقابه جدید از سدهای استان گرفتیم و حقابه ۱۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: به دنبال گرفتن ۵۰ میلیون مترمکعب حقابه جدید هستیم که این عدد به ۱۶۰ میلیون مترمکعب برسد، البته این امر فعلاً ممکن نیست، چراکه شبکه لوله‌های استان ظرفیت این حجم را ندارد، البته در آینده محقق می‌شود.

وی گفت: برای استفاده از منابع آبی که به ما اختصاص داده شده باید دو کار انجام دهیم یکی شبکه آبرسانی و لوله‌گذاری را تکمیل کنیم و دوم اینکه تصفیه خانه جدید بسازیم.

عبداللهی اظهار کرد: از جمله مصوبات سفر وزیر نیرو به استان البرز در کوزه آب افزایش میزان آب، تکمیل شدن رینگ آب استان، ساخته شدن مخزن آب و ساخت تصفیه‌خانه شماره ۳ بود.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد ۱۱۰ هزار مترمکعب مخزن سیمانی جدید برای ذخیره آب ساخته شود.

استاندار البرز تصریح کرد: مصوبات سفر وزیر نیرو در حوزه برق و آب حدود ۵ هزار میلیارد تومان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394746

مهمترین اخبار ایران و جهان: