نیوز سیتی!
25 مرداد 1402 - 08:09

دومین کاروان پیاده‌ کشور از لردگان عازم سفر اربعین می‌شود

مسئول کاروان مردمی پیاده‌روی زمینه‌سازان ظهور با اشاره به اینکه تشکیل این کاروان نشأت گرفته از شیخ عبدالله معروف به شیخ پیاده و کاروان رزمندگان لردگانی به سمت جبهه‌های حق علیه باطل است، گفت: کاروان پیاده‌روی زائران اربعین حسینی جمعه ۲۷ مردادماه از شهرستان لردگان به‌ سمت کربلای معلی سفر خود را آغاز می‌کند.

سعید رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به زمان حرکت کاروان پیاده‌روی شهرستان لردگان به‌ سمت کربلای معلی، گفت: کاروان پیاده‌روی زمینه‌سازان ظهور در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده است و به صورت نمادین هر ساله زائران اباعبدالله‌ الحسین (ع) مسیر شهرستان لردگان تا کربلای معلی را به صورت پیاده‌روی گروهی جهت زیارت طی می‌کنند.

مسئول کاروان مردمی زمینه‌سازان ظهور در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل این کاروان نشأت گرفته از شیخ عبدالله معروف به شیخ پیاده و کاروان رزمندگان لردگانی به سمت جبهه‌های حق علیه باطل است، بیان کرد: شیخ پیاده بیش از ۷۰ بار مسیر لردگان تا کربلا را به صورت پیاده‌روی کرده است.

رحیمی یادآور شد: کاروان پیاده‌روی زائران اربعین حسینی جمعه ۲۷ مردادماه از شهرستان لردگان حرکت خود را به سمت کربلا آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر از شهرستان لردگان در این کاروان ثبت‌نام کرده‌اند که کوچک‌ترین عضو کاروان ۱۸ و مسن‌ترین آن‌ها ۷۵ سال است، خاطرنشان کرد: عشق اباعبدالله‌ الحسین (ع) کوچک و بزرگ نمی‌شناسد، ۱۸۰ نفر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، ایلام، مازندران، اصفهان و یزد در این کاروان حضور دارند.

مسئول کاروان مردمی زمینه‌سازان ظهور با اشاره به اینکه در طول مسیر لردگان تا خوزستان ۵۰ موکب مردمی آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند، گفت: تنها موکبی که در شهرستان لردگان وجود دارد محل اصلی تردد زائران برای مسیر حرکت است‌.

گفتنی است؛ این کاروان بعد از کاروان پیاده مشهد مقدس دومین کاروان پیاده‌روی در کشور است.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1445090

مهمترین اخبار ایران و جهان: