نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:06

دغدغه فروش مرکبات و برنج برای کشاورز باید از بین برود

امام جمعه موقت مرکز مازندران با اعلام اینکه از هم‌اکنون باید برای فروش مرکبات و برنج سال آینده تولیدی استان برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم، گفت: نه اینکه وارد گود شویم و کشاورز و باغدار با وجود زحمت محصول روی دستش بماند، درست نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد نصوری امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، با بیان اینکه مراسم‌های دهه اول محرم بسیار باشکوه برگزار شد، اظهار کرد: دشمن همه هم و غم خود را چه در فضای مجازی و غیرمجازی گذاشت که امسال محرم از فضای اهل بیت و امام حسین (ع) فاصله بگیرند که همیشه با نام و یاد امام حسین (ع) این تقرب را داریم.

وی افزود: امام حسین (ع) سمبل و الگو برای ما دربرابر ظلم‌ستیزی و استکبار است که باید در این مسیر سنگ تمام بگذاریم.

خطیب جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه این ارادت در دل مردم چیزی جز عشق به اهل بیت (ع) نیست که باید در دل همه ما زنده باشد، اضافه کرد: از دستگاه‌های متولی و اصناف زحمت‌کش‌ درخواست داریم در این ایام مراقبت بیشتری از واحدهای صنفی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید به مناسبت‌های پیش‌رو توجه کنیم، خاطرنشان کرد: شب شهادت اهل بیت (ع) مردم عزادار هستند و تعطیلی واحدهای صنفی نشان از ارادت مردم است ولی برخی اوقات در فضای تعطیلی اتفاقاتی میفتد که زیبنده مردم  ولایت‌مدار ما نیست.

امام جمعه موقت مرکز مازندران یادآور شد: نباید به هر بهانه‌ای در مراسم‌ها گریه مردم را درآورد؛ چرا که مردم ما بصیر و آگاه هستند و در این زمینه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی نظارت محتوایی داشته باشند و این فضا را مدیریت کرده و باید بدانیم نسل نو، نسل اندیشه هستند.

نصوری با تاکید بر ضرورت درس گرفتن از جریان مشروطه و آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری، تصریح کرد: این دوران درس‌آموزی است؛ به این دلیل که در مسیر عدالت در جامعه ایجاد شود و این فضا برای مردم تصمیم بگیرند.

وی یادآور شد: استعمار پیر و بسیار زیرک است و با توجه به اینکه می‌داند مردم را در کدام مسیر قرار دهد و بحث جریان مشروطه پیش می‌کشند که درس بزرگی برای مردم ما بوده که همان جهالت مدرن امروزی است.

خطیب جمعه مرکز مازندران یادآور شد: مشکل این بود در آن زمان به دنبال سازش با دشمن بودند درحالی‌که باید بدانند دشمن، دشمن است و باید مخالفت خود را اعلام کنند.

نصوری ادامه داد: بعد از شهادت عالمان بزرگوار آن زمان کاملا عالم‌ستیزی و عالم‌گریزی را در جامعه ایجاد کردند که عبرت‌های زیادی برای ما به همراه دارد که به این جریانات اعتماد نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم دشمن هیچگاه دلش برای ما نسوخته است، گفت: دل‌شان برای ما نسوخت برای ما مدارس علمیه در عراق و ایران درست کردند دل‌شان نسوخت آمدند متن درسی برای ما آماده می‌کنند دل‌شان نسوخت فارغ‌التحصیلان را از کمبریج لندن می‌آورند و کلید برخی از مراکز علمی عهده‌دار بودند و در مقابل جریان نظام انقلابی‌گری می‌ایستند که درس‌های بزرگی برای ما است.

خطیب جمعه مرکز مازندران با تاکید بر اینکه به دشمن اعتماد نکنیم و خوش‌باور نباشیم، اظهار کرد: الان غرب آمده هجمه به قرآن وارد می‌کند به دلیل که نگاه‌های مادی‌گری و اومانیستی خود به بن‌بست خورده ما به نظام حقوق بشری اسلامی چسبیدیم.

نصوری اضافه کرد: روز حقوق بشر و کرامت انسانی بسیار خوب است که باید در تقابل با نگاه غرب باشد؛ نگاه غربی شاخصه‌اش هواپرستی است اما ما در نظام کرامت‌محوری انسان در مسیر توحید قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: غفلت از معاد باعث شده انسان به سمت لذت‌گرایی سوق یابد که باید حواس‌مان جمع باشد.

امام جمعه موقت مرکز مازندران با اشاره به درپیش بودن روز خبرنگار، افزود: مهم‌ترین شاخصه خبرنگار شجاعت، صداقت و تحلیل درست از وقایع و جریان‌سازی در جامعه است که ضرورت دارد به امنیت شغلی خبرنگاران این جریان‌سازان نظام توجه شود.

نصوری با طرح  این سوال چرا مازندران با وجود این همه منابع هم در فضای تولیدات و توسعه درجه پایینی دارد؟ اظهار کرد: این مهم نشان می‌دهد از لحاظ مدیریتی و تدبیری نیاز به آسیب‌شناسی جدی است که باید اتفاق بیفتد.

وی با اعلام اینکه از هم‌اکنون باید برای فروش مرکبات و برنج سال آینده برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم، اظهار کرد: نه اینکه وارد گود شویم و کشاورز و باغدار با وجود زحمت محصول روی دستش بماند، درست نیست.

خطیب جمعه مرکز مازندران با تاکید بر اینکه باید تراز مازندران را در همه مسائل در حد استانداردهای اعلا ببینیم، خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اینکه ۲ میلیون مسافر طی دو روز تعطیلی وارد مازندران می‌شوند که خیلی نگران‌کننده است، مردم ما مهمان‌نواز و سفره‌دار هستند اما برخی ناهنجاری‌ها اتفاق میفتد.

وی  ادامه داد: از بیرون وارد استان مازندران می‌شوند و در حال تغییر دادن سبک‌زندگی‌ها هستند اینجاست که نیاز به توجه جدی دارد و جا دارد از پلیس مقتدر تشکر کنیم و بار مأموران انتظامی را کم کنیم‌. 

نصوری یادآور شد: باید متولیان فرهنگی و تبلیغی فعالیت خود را در این فضا مضاعف کنند و جلوی آسیب‌ها گرفته شود و نگذاریم برخی از مصداق‌ها در جامعه شکل گیرد. 

وی با تاکید بر ضرورت تکریم از شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: مازندران چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در دفاع از حریم اهل بیت پیشتاز بوده که امیدواریم در مسیر آرمان‌های شهدا گام برداریم. 

خطیب جمعه مرکز مازندران یادآور شد: با توجه به گرمای هوا در بحث مصرف آب و انرژی باید مدیریت لازم صورت گیرد. 

نصوری در پایان بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور زندگی تاکید کرد. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425602

مهمترین اخبار ایران و جهان: