نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:45

بزرگترین جهاد تبیین در میادین ورزشی رقم می‌خورد

اردبیل-سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت:بزرگترین جهاد تبیین ومبانی گام دوم انقلاب اسلامی درمیادین ورزشی رقم می‌خورد وورزشکاران ما سفرای جهاد تبیین در عرصه‌های بین المللی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر ورودی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: استان اردبیل یکی از بزرگترین ظرفیت‌های ورزش کشور در دوره‌های مختلف به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل مهد قهرمانان و پهلوانانی است که با نثار جان خود برای این مرزوبوم عزت و افتخار آفریدند و شهدایی همچون اسماعیل اعلمی، گنجگاهی، یسری، دهقانی نیا، آقایی و سیفی در میادین ورزشی الگو برای سراسر کشور است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان اردبیل استان اردبیل با بیان اینکه ورزش استان اردبیل با تقدیم ۱۸۶ شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم نشان داد در تمامی عرصه‌ها حضور فعال دارد، تصریح کرد: بزرگترین جهاد تبیین و عمل به مبانی گام دوم انقلاب اسلامی در میادین ورزشی رقم می‌خورد و ورزشکاران ما سفرای جهاد تبیین در عرصه‌های بین المللی هستند.

ورودی ادامه داد: استان اردبیل مهد اسطوره‌ها و قهرمانانی است که با به اهتزاز در آوردن پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین جهانی، بین المللی و المپیک توانستند فخر و مباهات را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند و در راستای جهاد تبیین نیز ورزشکاران ما با در دست داشتن پرچم یا حسن و یا ابالفضل و ذکر و نام مبارک حضرت ابوالفضل (ع) بزرگترین جهاد تبیین را در میادین ورزشی رقم می‌زنند.

ورودی شاخص ترین برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: برگزاری مسابقات جام مینی فوتبال روستایی در قالب جام پرچم بود که در این مسابقات به برکت خون شهدا در امنیت و آرامش کامل با حضور بیش از ۵ هزار شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل افزود: در همین راستا یکی از فاخرترین برنامه‌های فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان و جامعه ورزش و جوانان استان اجلاسیه ۱۸۶ شهید ورزشکاران استان اردبیل بود که اجتماع جامعه ورزش و جوانان استان اردبیل را رقم زد.

ورودی گفت: استان اردبیل میزبان رویدادهای ورزشی بزرگی بود که یکی از این میزبانی‌ها برگزاری مسابقات وزنه برداری کشور بود که این مسابقات با حضور بیش از ۵۰۰ نفر وزنه بردار در دو بخش آقایان و بانوان به مدت ۱۰ روز برای اولین بار در تمام رده‌های سنی در تالار وزنه برداری شهدای مدافع حرم برگزار شد که وزنه برداران استان اردبیل در رده سنی بزرگسالان توانستند بعد از ۱۰ سال به مقام نخست این مسابقات دست پیدا کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421046

مهمترین اخبار ایران و جهان: