نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 18:37

بی‌توجهی ادارات کهگیلویه و بویراحمد به مصوبات شورای برنامه‌ریزی‌ ‌

فرماندار بویراحمد از بی توجهی برخی دستگاه‌های اجرایی به تصمیمات و مصوبات شورای برنامه ریزی شهرستان‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: اعتبارات سلیقه‌ای هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهرام مهدوی مطلق عصر امروز در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بی‌توجهی برخی دستگاه‌های به تصمیمات و مصوبات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها نگران‌کننده است تا جایی که ما وقت زیادی را برای برنامه ریزی اعتبارات گذاشتیم اما برخی دستگاه‌ها بدون توجه به اولویت‌های مشخص شده توسط فرمانداری، اعتبارات را به سلیقه خود هزینه می‌کنند.

وی همچنین از نحوه هزینه اعتبار سکونتگاه‌های غیر رسمی در سنوات گذشته انتقاد کرد و افزود: مدل هزینه‌کرد این اعتبارات بدون توجه به آسیب‌های اجتماعی و حمایت از مساجد و مدارس در این مناطق بوده است.

مهدوی درباره ماهیت استانی بسیاری از پروژه‌ها و اعتبارات سهم شهرستان، ابراز کرد: شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد را باید مجزا از بودجه شهرستان ببینیم تا بتوانیم حق شهرستان به معنای واقعی کلمه از اعتبارات استانی دریافت شود.

وی همچنین از غیرشفاف بودن توزیع و هزینه کرد اعتبارات ملی دستگاه‌ها نیز خبر داد و گفت: بهتر است برای پیشرفت متوازن شهرستان‌ها و استان، دستگاه‌های اجرایی و مدیران کل برای توزیع و هزینه کرد اعتبارات ملی با فرمانداران مشورت و یا یک سامانه شفاف در این خصوص تعریف شود.

فرماندار بویراحمد تاکید کرد: نحوه توزیع اعتبارات و حمایت‌های ملی در ادارات کل گاهی تابع سلایق و علایق قرار می‌گیرد و توازن توسعه در استان بدون توجه به شاخص‌های واقعی و ظرفیت‌های موجود دچار خلاء‌های جدی است.

مهدوی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی، راه های روستایی و بنیاد مسکن و ساخت فضاهای آموزشی در شهرستان بویراحمد در سنوات قبل کم تر مورد توجه قرار گرفته و گاهی فراموش شده که انتظار است این عقب ماندگی جبران شود.

شاهینی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: توجه جدی به شاخص‌های واقعی در سازمان و ساختار بودجه استان ضروری است و ما تلاش کردیم تا همه فرآیندهای برنانه ریزی و توسعه استان را بر اساس ظرفیت‌های واقعی به روز رسانی شود و در برنامه‌ریزی هر شهرستان را متناسب با ظرفیت و شاخص‌هایی که دارد دیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه به یک توازن متناسبی نیز دست یافته‌ایم، یادآور شد: شهرستان بویراحمد از وسعت و جمعیت قابل توجهی برخوردار بوده و حاشیه نشینی و مرکزیت استان هم بخشی از حجم مسائلی است که دیگر شهرستان‌ها ندارند و ما امسال این موارد را در نظر گرفته‌ایم و پروژه‌های ماهیت استانی را جدا از شهرستان در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1402990

مهمترین اخبار ایران و جهان: