نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 19:39

ارتش روسیه یک شهرک در خط مقدم نبرد با اوکراین را به کنترل خود در آورد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی حملات موفقی که ارتش این کشور در طول خطوط مقدم انجام داده، یک شهرک راهبردی در اوکراین را به کنترل در آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش روسیه روز سه‌شنبه پس از خنثی کردن حملات ارتش اوکراین در چند محور اقدام به ضد حمله کرده و چندین کیلومتر را در طول خطوط مقدم نبرد آزادسازی کرد. 

طی بیانیه‌ای که وزارت دفاع روسیه منتشر کرده اعلام کرد که طی ضد حمله موفقی که تیپ پانزدهم در محور «کراسنی لیمان» انجام داد، شهرک «سرگیفکا» تحت کنترل روسیه در آمد.

بر اساس اعلام ارتش روسیه، پیشروی ارتش 4 کیلومتر در طول خطوط مقدم و به عمق دو کیلومتر در تشکیلات متمرکز دشمن صورت گرفته است. 

پیش از این یکی از سخنگویان ارتش اوکراین روز دوشنبه گفت که ارتش روسیه با نوسازی موشک‌های «ایکس-۲۲» و تبدیل آن‌ها به یک نوع بالاتر، به مواضع  این کشور حمله می‌کند.

 «ناتالیا هومنیوک» سخنگوی نیروهای جنوب اوکراین گفت: «روسیه بیش از ۱۰۰ تیر موشک ایکس-۲۲ (خا-۲۲) را به موشک‌های ایکس-۳۲ تبدیل کرده  و در حمله یکشنبه شب به «اودسا» از آن‌ها استفاده کرد.»

بر اساس گزارش‌ها، با افزایش تلفات ارتش اوکراین در ضدحملات علیه روسیه، نیروهای اوکراینی روحیه خود را از دست می‌دهند. 

یک پیاده‌نظام ارتش اوکراین که خواست ناشناس بماند، به «کی‌یف پست» گفت: «هر صد متر از زمینی که به دست می‌آوریم به معنای چهار تا پنج پیاده‌نظام است که صفوف را ترک کرده‌اند. این میانگین تلفات است». وی افزود به محض حمله به مواضع روسیه، آن‌ها از توپخانه برای کوبیدن مواضع ما از جلو تا عقب استفاده می‌کنند. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1403190

مهمترین اخبار ایران و جهان: