نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 15:00

فضای همدلی برای حضور رئیس جمهور در ایلام ایجاد شده است

ایلام-استاندار ایلام با اشاره به اینکه ‌بانوان ایلامی نماد غیرتمندی و حجاب در کشور هستند،گفت:فضای همدلی برای حضور رئیس جمهور در ایلام ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا ظهر روز شنبه در نشست با اعضای کمیته بانوان ستاد سفر ریاست جمهوری با یاد و خاطره شهدا و سه هزار شهید استان، گفت: مردم ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی جانانه ایستادگی کردند و با وجود جانفشانی این عزیزان، ایلام استانی پرافتخار در کشور است.

وی مرزداری هشت سال دفاع مقدس و میزبانی زوار عتبات عالیات را دو افتخار بزرگ مردم ایلام عنوان کرد و افزود: افتخار می‌کنیم که در استانی خدمت می‌کنیم که پایتخت اربعین است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: استان ایلام در تاریخ ریشه دارد و ریشه دار بودن این استان به مرور زمان خود را نشان داده است و قرارگیری ایلام به عنوان قطب اربعین یک موهبت الهی است.

استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام قطب اربعین است، گفت: اربعین مقدمه‌ساز آغاز حکومت جهانی قائم آل محمد (عج) است و این پیاده‌روی و حضور پرشور مردم در اربعین نشانگر علاقه مردم به اهل بیت (ع) است‌.

دکتر بهرام‌نیا تاکید کرد: افتخار بزرگیست برای هرکسی که در برگزاری کنگره جهانی اربعین نقشی داشته باشد که خوشبختانه در کشور، ایلام به عنوان پایتخت خادمان اربعین بیشترین نقش را دارد.

وی به حضور ۲۰ میلیونی مردم در کربلا در ایام اربعین اشاره و خاطرنشان کرد: این جمعیت عظیم و پرشکوه نشانگر مظلومیت، حقانیت و تحقق رسالت امام حسین (ع) و وحدت مسلمانان عالم است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: با عنایت امام زمان (عج) و با کار جهادی و پشتکار مدیران، کشور روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای هدف قراردادن حجاب و ناامید کردن جوانان، گفت: تلاش دشمن برای اینکه نور هیئت امام حسین (ع) را خاموش و مردم را ناامید کند بی‌نتیجه ماند و توطئه آنان شکست خورد.

استاندار ایلام با اشاره به اهداف و شعار حضرت امام خمینی (ره)، بیان داشت: با راهبردهای حضرت امام خمینی (ره) این انقلاب همچنان پایدار است و روز به روز شاهد پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف هستیم.

وی در ادامه به واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: در زمان واقعه عاشورا در آن شرایط سخت هم امام حسین (ع) اقامه نماز اول وقت داشتند که این مهم اهمیت نماز را می‌رساند. در واقع رسالت نهضت امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه فضای همدلی برای حضور رییس جمهور در ایلام ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: روسای کمیته بانوان ستاد سفر با برنامه‌ریزی منسجم، تمهیدات لازم را برای سفر رییس جمهور اتخاذ کنند تا بتوانیم شاهد میزبانی شایسته از رییس جمهور در سفر به این استان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427002

مهمترین اخبار ایران و جهان: