نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 11:21

۴۰ عنوان برنامه در سیستان و بلوچستان در حال اجرا است

زاهدان- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان از اجرای ۴۰ عنوان برنامه مختلف طی هفته امر به معروف و نهی ازمنکر در سطح استان خبر داد.

محسن اکبری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، افزود: هفته اول ماه محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر در سطح کشور تعیین شده که همه ساله ویژه برنامه‌های مختلفی در این هفته از سوی ستاد با همکاری سایر نهادها برگزار می‌شود که در ابعاد مختلف شامل فرهنگی، ورزشی، علمی و آموزشی و غیره است.

وی ادامه داد: در سطح استان ۴۰ عنوان برنامه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، ورزشی، خانوادگی و غیره و بر اساس اقتضائات هر شهرستان برنامه ریزی و در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش محوری رهروان امر به معروف، تقدیر از دستگاه‌های فعال حوزه فریضین و معرفی چهره‌های شاخص امر به معروف و نهی از منکر، اجرای برنامه‌های مختلف در صدا وسیما و سخنرانی‌های مذهبی در مساجد با هدف تبیین علت و چرایی قیام امام حسین (ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است، برگزار می‌شود.

به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان، مقرر شده تا در این دهه، فراخوان تولید و ارسال آثار چند رسانه‌ای با محوریت امر به معروف و نهی از منکر نیز منتشر شود که افراد فعال در این زمینه نیز تقدیر و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر نیز به همراه پخش مستقیم از شبکه سه سیما به میزبانی این استان دایر خواهد شد.

وی تاکید کرد: آموزش، بخش دیگری از برنامه‌های این ستاد است که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت برخط و اینترنتی در دوره‌های آموزشی پایه، تکمیلی، ضابطین و عفاف و حجاب و تربیت مدرس شرکت کرده و گواهینامه‌های ملی با اعتبار دوره شش ساعته ضمن خدمت بهره مند شوند.

اکبری تصریح کرد: در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر، علاقه می‌توانند با ثبت گروه‌های جهادی مطالبه گری و پس از بهره مند شدن از آموزش‌های مقدماتی و تخصصی از حمایت‌های معنوی و قضائی ستاد نیز استفاده کنند که به این منظور شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های آمرین به معروف و ناهیان از منکر با مشارکت دادستانی مرکز استان دایر شده است.

وی بیان کرد: شعار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال «امر به معروف و نهی از منکر، نهضت حسینی، جامعه متعالی» تعیین شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: حفظ وحدت و امنیت پایدار به عنوان مهمترین و بزرگترین شاخصه معروف در استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس جمع بندی انجام شده در هیأت اندیشه ورز شورای امر به معروف و نهی از منکر استان، حفظ وحدت به عنوان بزرگترین معروف و اعتیاد و مواد مخدر مهمترین منکر موجود در سیستان و بلوچستان هستند.

وی در پایان بر تقویت معروفات و تلاش بر حذف منکرات با مشارکت همه ساکنان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374702

مهمترین اخبار ایران و جهان: