نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 17:02

پیش‌بینی وزش باد تند در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه های هواشناسی از اواخر وقت امروز با نفوذ زبانه‌های کم فشار تا روز شنبه وزش بادهای جنوبی گاهی تند در سطح اردبیل پیش بینی می‌شود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت امروز چهارشنبه با نفوذ زبانه‌های کم فشار به استان، تا روز شنبه وزش بادهای جنوبی گاهی تند تا شدید به ویژه در مناطق مرکزی استان با گرد و خاک موقتی و افزایش دمای هوا پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی روز جمعه هفته جاری تا صبح روز شنبه با فعالیت سامانه بارشی زودگذر و ضعیف در استان، ضمن کاهش نسبی دما، شاهد ابرناکی و رگبار باران به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان در ارتفاعات توأم با رعد و برق و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه توجه به توصیه‌های هشدار سطح زرد شماره ۶ هواشناسی استان اردبیل تاکید می‌شود، گفت: از روز یکشنبه با تغییر جهت جریانات، آسمان استان نیمه ابری تا ابری شده و وزش باد خزری همراه با کاهش دما خواهد بود.

محمدی ادامه داد: با توجه به پیش بینی وزش باد آسیب به بعضی از تجهیزات شهری و برون شهری، خسارت به سازه‌های موقتی و گلخانه‌ها و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی بر اثر سرعت وزش باد احتمال دارد.

وی افزود: لازم است در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز به ویژه در انجام عملیات روی داربست‌ها و جرثقیل‌ها احتیاط را رعایت کنند و نسبت به تقویت و محافظت از سازه‌های موقتی و آسیب پذیر در برابر باد اقدام کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160046

مهمترین اخبار ایران و جهان: