نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 17:58

افزایش ۳۵درصدی آمار بازدید ازاماکن تاریخی وگردشگری آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: در سفرهای نوروزی آمار بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با آغاز سفرهای نوروزی تا هشتم فروردین امسال یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۹۹۳ مورد بازدید از اماکن مذکور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارهای اخذ شده از میان بازدیدهای انجام شده، ۱۰۲ هزار و ۱۹۴ مورد مربوط به بازدید از موزه‌های استان است، اظهار کرد: روند بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان همچنان ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: آمار بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از موزه‌های استان نیز در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش یافته است.

حمزه زاده، ادامه داد: کلیسای سنت استپانوس با ۲۸ هزار و ۳۲۹ مورد، موزه آذربایجان با ۱۲ هزار و ۳۵۹ مورد و موزه قاجار با یازده هزار و ۲۳۵ مورد بازدید از پربازدیدترین اماکن تاریخی و موزه‌های استان در نوروز امسال است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی میزان اقامت در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یادآور شد: میزان اقامت گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی رسمی تا امروز (سه شنبه هشتم فروردین) با ۷۳ درصد میانگین اشغال، بیش از ۲۵۹ هزار و ۴۰۱ نفر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: مراکز اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، واحدهای بومگردی، مهمانپذیرها و همچنین مراکز اقامتی آموزش و پرورش است که در این ایام میزبان گردشگران و مسافران نوروزی بوده و در آنها خدمات با کیفیت بالا به این افراد ارائه می‌شود.

حمزه زاده، با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود در ادامه سفرهای نوروزی نیز اقامت در مراکز اقامتی رسمی و غیررسمی استان افزایش یابد، افزود: این مراکز علاوه بر ایام دیگر سال، تا پایان سفرهای نوروزی آماده ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1114546

مهمترین اخبار ایران و جهان: