نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 08:43

تمسک به قرآن حلقه مفقوده جامعه جهانی است

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه تمسک به دستورات قرآن کریم را حلقه مفقوده جامعه جهانی عنوان کرد و گفت: تربیت رکن اصلی پیشرفت جامعه است، اگر خوب تربیت شویم جامعه را می‌توانیم به رستگاری برسانیم.

به گزارش خبرگزاری فاسر از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در محفل انس با قرآن کریم که صبح امروز توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، از تقوای الهی به عنوان سرمایه جاودان دنیا و آخرت یاد شد.

وی گفت: یکی از بالاترین برنامه‌های پیامبر اسلام (ص) تربیت مردم است، زیرا باید تحت تربیت معصومین (ع) قرار بگیریم تا بتوانیم راز بندگی را یاد بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در خصوص اهمیت تربیت در جامعه انسانی، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده من دست پرورده خداوند متعال هستم و علی (ع) تربیت شده دستان من است.

وی تربیت رکن اصلی پیشرفت جامعه دانست و ادامه داد: اگر خوب تربیت شویم جامعه را می‌توانیم به رستگاری برسانیم ، لذا می‌بینیم امام راحل(ره) چون تربیت شده مکتب اسلام و قرآن است در سن هشتاد سالگی انقلاب بزرگ اسلامی را در ایران بوجود می‌آورد.

آیت‌الله علما تصریح کرد: وصیت‌نامه امیرالمومنین (ع) خطاب به فرزند بزرگوارشان حضرات حسنین (ع) اول از تقوای الهی سخن به میان می‌آورد زیرا حضرت معتقد است اگر سرمایه تقوا را داشته باشیم در رأس هستیم.

این استاد برجسته حوزه‌های علمیه تمسک به دستورات قرآن کریم حلقه مفقوده جامعه جهانی عنوان کرد و افزود: آن چه که ما را در دنیا و آخرت سربلند می‌کند تربیت است، لذا جای شکر دارد که جوانان ما بسیار پاک و معصوم هستند چون تحت پرتو تربیت اسلامی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: یکی از مواردی که تربیت را تسهیل می‌کند اجرای عدالت است‌، لذا می‌بینیم مقام معظم رهبری خطاب به رییس جمهور اجرای عدالت را لازمه پیشرفت و موفقیت و بسط معنویت در جامعه می‌دانند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1154690

مهمترین اخبار ایران و جهان: