نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 01:39

کودکان سالم نیاز به تزریق دوزهای بیشتر واکسن کووید ندارند

توصیه های جدید سازمان جهانی بهداشت می گوید که کودکان و نوجوانان سالم ممکن است نیازی به تزریق واکسن های بیشتر کووید۱۹ نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، گروه کارشناسان مشاوره راهبردی سازمان جهانی بهداشت در زمینه ایمن‌سازی (SAGE) در یک بیانیه خبری اعلام کرد: «تاثیر سلامت عمومی واکسیناسیون کودکان و نوجوانان سالم نسبتاً کمتر از مزایای ثابت شده واکسن‌های ضروری برای کودکان مانند روتاویروس، سرخک و واکسن‌های مزدوج پنوموکوکی است.»

در عوض، واکسن‌های کووید ۱۹ باید به افراد در معرض خطر تزریق شود.

دکتر «هانا نوهینک»، رئیس SAGE، گفت: «ما اکنون دوزهای یادآور اضافی را برای افراد مسن، افراد دارای نقص ایمنی در تمام سنین، کارکنان بهداشتی خط مقدم و زنان باردار، ۶ یا ۱۲ ماه پس از آخرین دوز یادآور توصیه می‌کنیم. این افراد در گروه با اولویت بالا قرار می‌گیرند.»

در این میان، کودکان و نوجوانانی که با خطرات سلامتی روبرو هستند، و همچنین بزرگسالان سالم زیر ۶۰ سال هم قرار دارند. SAGE اکنون توصیه می‌کند که این افراد واکسن‌های اولیه و دوزهای یادآور اولیه را دریافت کنند. تزریق دوزهای یادآور اضافی را توصیه نمی‌کند.

نوهینک به لزوم واکسیناسیون کودکان برای سایر بیماری‌ها از جمله سرخک اشاره کرد. سی ان ان گزارش داد که موارد ابتلاء به این بیماری قابل پیشگیری با واکسن در سراسر جهان در حال افزایش است.

فلج اطفال نیز در مناطق مختلف در حال گسترش است. به گزارش سی ان ان، مشاوران واکسن سازمان جهانی بهداشت بهبود پوشش واکسن و همچنین استفاده از دوز واکسن فلج اطفال تزریقی را در صورت وجود "گردش مداوم ویروس فلج اطفال" توصیه می‌کنند.

نوهینک گفت: «همانطور که همه ما می‌دانیم، پاندمی کووید ضربه سنگینی بر برنامه‌های ایمن سازی وارد کرده است. این یک تلاش فوق‌العاده بوده است و بسیاری از کشورها در رسیدن به پوشش‌های بالا بسیار خوب عمل کرده‌اند، اما همچنان نیازمند تلاش برای کاهش نابرابری‌ها است.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126146

مهمترین اخبار ایران و جهان: