نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 17:41

رشد ۱۶ درصدی صادرات گمرک خسروی در سال گذشته

کرمانشاه- مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۱۶ درصدی صادرات گمرکات خسروی در سال گذشته خبر داد.

علی اصغر عباس زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال گذشته ۷۹۳ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۹۰ دلار کالا به وزن یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۶۹ تن از گمرک خسروی به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: مجموع میزان کالا صادراتی از مرز خسروی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۱۶ درصد افزایش و از حیث وزن رشد ۲۱ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک خسروی، تصریح کرد: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، سنگ‌های ساختمانی، ظروف یکبار مصرف، لوله‌های ساختمانی و… عمده کالاهای صادراتی است.

عباس زاده در ادامه از رشد چهار درصدی وزن صادرات گمرک پرویزخان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته از گمرک پرویزخان ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۳۸ دلار به وزن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی شاهد رشد چهار درصدی بوده است.

وی عنوان کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک پرویزخان شامل میوه و تره بار، میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، محصولات پتروشیمی، لبنیات، کیک و کلوچه و… است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه همچنین به میزان صادرات کالا در گمرک شوشمی اشاره کرد و تاکید کرد: ۴۵ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۲۳۲ دلار به وزن ۳۳۴ هزار و ۹۰۰ تن بوده که نسبت به پارسال رشد ۱۳ درصدی داشته است.

عباس زاده در پایان گفت: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرک شوشمی در سال گذشته را میوه و تره بار، گچ ساختمانی، سنگ آهن، آجر نسوز وانواع خشکبار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1131846

مهمترین اخبار ایران و جهان: