نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 14:10

سیاست‌های حوزه شیلات کشور نیاز به بازنگری دارد

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: باید باز تعریفی در برنامه و سیاست‌های کلان شیلات به مراجع بالاتر صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید حسن حسینی امروز در دومین روز از همایش ملی مدیران شیلات استان‌های کشور با تاکید بر اقتصاد دریا محور به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی در شیلات، اظهار کرد: با توجه به اقلیم کشور زمینه برای اقتصاد دریا محور فراهم است، اما تاکنون اقدامات لازم در این حوزه انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: باید باز تعریفی برنامه و سیاست‌های کلان شیلات به مراجع بالاتر صورت گیرد.

رییس سازمان شیلات کشور گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها و اولویت باید جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی باشد، در واقع ما باید سرمایه بخش خصوصی را به سمت تولید هدایت کنیم.

حسینی بیان کرد: کمیته سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات باید راهکارهایی را برای جذب سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار دهد.

وی بر تداوم ارتباط مدیران استانی با مرکز تاکید کرد و گفت: مدیران استان باید به طور مستمر با سازمان در ارتباط باشند، نکته دیگر توجه به توسعه مکانیزاسیون است.

رییس سازمان شیلات کشور بر نظارت بر حسن انجام کار نیز تاکید کرد و افزود: ما باید در مقابل هر اقدامی که در شیلات انجام می‌شود باید پاسخگو باشیم، بنابراین باید نظارت و دقت در حسن انجام کار را به طور جدی مدنظر قرار دهیم.

حسینی در پایان صحبت‌های خود به دستاورد همایش ملی مدیران شیلات در لرستان نیز اشاره کرد و گفت: ۹۵ مصوبه در چهار کارگروه مصوب شد، این مصوبات از سوی استان‌ها به دبیرخانه ارجاع داده شده و زمینه عملیاتی شدن آنها فراهم شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1188390

مهمترین اخبار ایران و جهان: