نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 12:29

اسبقیان: کشفیا یکی از اسطوره‌های ورزش جانبازان و معلولین است

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: وضعیت بهبودی علی کشفیا، رئیس انجمن والیبال نشسته کشورمان خوب است و امیدواریم هرچه سریع‌تر سلامتی کامل به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید محمد شروین اسبقیان، در خصوص بستری علی کشفیا رئیس انجمن و سرپرست تیم ملی والیبال نشسته کشورمان در بیمارستان اظهار داشت: علی کشفیا یکی از اسطوره‌های ورزش جانبازان و معلولین است و افتخارات زیادی را هم با تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک‌های گذشته به عنوان بازیکن و کاپیتان تیم ملی کسب کرده است. بعد از دوره ورزشکاری هم به عنوان رئیس انجمن و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک مشغول به کار شد و تا به امروز هم ادامه دارد. او متأسفانه دچار کسالتی شد که با توجه به نظر پزشکان در بیمارستان بستری است اما ما مرتب پیگیر وضعیت این جانباز سرافراز و افتخار آفرین ورزش کشورمان هستیم. همچنین غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک و شخص محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک پیگیر جدی در خصوص وضعیت درمان کشفیا هستند.

وی در ادامه افزود: 2 روز گذشته هم به اتفاق غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی به عیادت او رفتیم و وضعیت او را بررسی کردیم. خوشبختانه روند درمان او به خوبی پیش می‌رود و وضعیت او رو به بهبود است و نگرانی در این خصوص نداریم. روز گذشته هم با خانواده او صحبت کردم خداراشکر وضعیت بهبودی او همچنان رو به جلو است. امیدواریم با دعای خیر جامعه بزرگ ورزشکاران و جانبازان کشورمان هرچه زودتر بهبودی خود را به دست بیاورد و بتوانند کار خود را ادامه دهد.

علی کشفیا جانباز ۷۰ درصد جنگ است که در سال ۱۳۶۱ داوطلبانه از تبریز به خدمت وظیفه می‌رود و در لشکر ۶۴ ارومیه (تیپ مهاباد) مشغول خدمت در منطقه غرب کشور می‌شود. وی در فروردین ۱۳۶۳ بر اثر انفجار مین در نوار مرزی سردشت، دچار قطعی ۲ پا از ناحیه بالای زانو، تخلیه چشم راست، جراحت شدید در دست چپ و ناشنوایی گوش چپ می شود.

با توجه به سابقه ی ورزشی در رشته والیبال قبل از دوران سربازی، مجدا بعد از جانبازی تمرینات خود را در والیبال نشسته آغاز می‌کند و در سال ۱۳۶۴ عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران شده و افتخارات زیادی را کسب می‌کند.

از ۱۳۶۳ شروع به تمرین کرد و در ۱۳۶۴ عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران شد. او برندۀ مدال‌های زیر است: چهار مدال طلای قهرمانی پارالمپیک (سئول، ۱۹۸۸؛ بارسلون، ۱۹۹۲؛ آتلانتا، ۱۹۹۶، سیدنی، ۲۰۰۰)، چهار مدال طلای قهرمانی جهان (نروژ، ۱۹۸۵؛ هلند، ۱۹۹۰؛ آلمان، ۱۹۹۴؛ تهران، ۱۹۹۸)، مدال طلای مسابقات قهرمانی اروپا (اسپانیا، ۱۹۹۳) چهار مدال طلای تورنمنت بین‌المللی هامبورگ، مدال طلای تورنمنت بین‌المللی لورکوزن (۱۹۹۳)، دو مدال طلای جام بوداپست، مدال طلای جام بین‌المللی یوگسلاوی (۱۹۸۷)، مدال طلای قهرمانی آسیا ـ اقیانوسیه (۱۹۹۵). در دو دوره پارالمپیک (بارسلون، ۱۹۹۳ و آتلانتا، ۱۹۹۶) پرچمدار کاروان ورزشی ایران و در پارالمپیک آتن (۲۰۰۴) سرپرست تیم ملی والیبال نشسته ایران بود.

وی در سال ۲۰۰۰ به انتخاب کمیتۀ بین‌المللی المپیک (لوزان) یکی از پنج ورزشکار برتر قرن ایران معرفی شد.

انتهای پیام/60017

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157502

مهمترین اخبار ایران و جهان: