نیوز سیتی!
06 فروردین 1402 - 01:49

آمریکا می‌خواهد عربستان سعودی به جنگ در یمن ادامه دهد

رهبر جنبش انصارالله یمن، کشورهای آمریکا و انگلیس را متهم کرد که بدنبال ادامه جنگ در یمن هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی تاکید کرد که کشورهای متجاوز منطقه یعنی عربستان و امارات متوجه دخالت و ضررهای خود بدون کسب منافع در یمن شده‌اند.

الحوثی در ادامه گفت: «ایالات متحده، انگلیس و دشمن صهیونیستی به دنبال این هستند که ریاض و ابوظبی را در وضعیت تجاوزگرایانه گیر نگه دارند. آمریکا می‌خواهد عربستان سعودی به جنگ ادامه دهد، علیرغم اینکه می‌داند که این جنگ منجر به خسارات و پیامدهای اقتصادی و امنیتی بیشتر خواهد شد.»

رهبر انصارالله یمن این را نیز افزود که اگر تاکتیک ائتلاف متجاوز ادامه جنگ و محاصره و وضعیتی بین جنگ و صلح باشد، این شرایط برای صنعا غیرقابل قبول است.

به گفته رهبر انصارالله یمن، محاصره بخشی ضروری از جنگ علیه یمن است و سلب حق مردم از ثروت ملی بخشی از تجاوز است جنگ است که ادامه این وضعیت پذیرفته نخواهد شد.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی این را نیز افزود: «برانگیختن جنگ در داخل و هدف قرار دادن امنیت کشور بخشی از تجاوز است و اگر این وضعیت بخواهد ادامه یابد، انصارالله با این وضعیت به عنوان وضعیت جنگی برخورد خواهد کرد.»

الحوثی گفت: «به عربستان و امارات توصیه می‌کنم به نفع آمریکا به تجاوز ادامه ندهند، به منافع خود فکر کنند، توافق اسرا را اجرا کنند و محاصره را رفع کنند.»

رهبر انصارالله یمن همچنین افزود: «راه صلح توقف تجاوز و محاصره، پایان دادن به اشغال، بازسازی، جبران خسارات وارده و تکمیل فرآیند تبادل اسرا است.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 1110102

مهمترین اخبار ایران و جهان: