نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 08:04

مشکلات جوانان در چهارچوب مبانی وحیانی طرح شود

اصفهان- تحلیلگر مسائل سیاسی عقیدتی گفت: جوان ما باید بداند که در نظامی نفس می‌کشد که مبانی آن وحیانی است و مسائلی را بیان می‌کند که قرآن و دین برای آن جواب دارد.

شهرام صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مفهوم آزادی و شعارهای امروزی از آن اظهار داشت: شیوه مدیریت در همه جوامع چه مبتنی بر وحیانی باشد و یا خرد بشری بر اساس یک هرم تعبیه شده که در رأس آن منابعی وجود دارد که وحدت دارند و معمولاً قرآن و عترت هستند.

وی افزود: در نظام غیر دینی منابع هرم صاحبان قدرت و ثروت هستند که دچار کثرت‌اند اما نامحدود نیستند و در کف هرم، مسائل اجتماع قرار دارد که اگر خواص جامعه آن را مدیریت نکنند گرفتار آفت می‌شوند و آن بروز و ظهور مسائل کاذب است.

گرفتاری در نیازهای کاذب در عصر رسانه

تحلیلگر مسائل سیاسی عقیدتی گفت: در واقع ما در عصر رسانه و فضای مجازی گرفتار همین نیازهای کاذب هستیم و باعث می‌شود که مسائل اصلی فراموش می‌شود و مسائل فرعی در صدر نیازها قرار گیرد. هر جامعه‌ای مسائل خود را بر اساس مبانی خود حل می‌کند.

وی با بیان اینکه اولین نکته تبیین شده برای نسل جوان مبانی اداره جامعه است، گفت: انقلاب اسلامی ایران با همه کاستی‌ها بر اساس مبانی اسلام ناب و عام قرار است اداره شود و بخش قابل توجهی از آن مبانی را که در صدر آن ولایت فقیه است، در دل منابع استخراج کرده است.

سیطره مبانی وحیانی و حل مسائل در چهارچوب آن

صفاری معتقد است که جوان ما باید بداند که در نظامی نفس می‌کشد که مبانی آن وحیانی است و مسائلی را بیان می‌کند که قرآن و دین برای آن جواب دارد، حال سوال این است که آزادی به این معناست که جوان امروزی مسائل خود را در چهارچوب منابع موجود طرح کند و یا خارج آن و اگر خواست مطالبه کند باید آن را با منابع موجود قیاس کند.

وی ادامه داد: حجاب یک مسئله اجتماعی است که ذیل آزادی مطرح می‌شود و هجمه فرهنگی در قالب حجاب البته رویکرد امنیتی در کشور ما پیدا کرده است و به دنبال آن اغتشاشات شکل گرفت.

تعریف تناسب آزادی در جسم و روح انسان

تحلیلگر مسائل سیاسی عقیدتی بیان داشت: طرح مسئله حجاب اجباری خطا نیست اما طراحان این موضوع عمدتاً خواص پشت پرده و خط میانی آن جوانان احساساتی هستند و به این دلیل طرح می‌کنند که نه تنها با مبانی وحیانی بلکه با مبانی لیبرال دموکراسی غرب آن را دنبال کنند.

وی ادامه داد: آزادی با تعریف انسانی خود که آن را دارای جسم و روح ببیند و تناسب آزادی که بین این دو رعایت شود، تنها در مکتب اسلام وجود دارد و رؤیت و درک آن در جامعه اسلامی آسان است و به همین دلیل دشمن سعی در ایجاد بحران در مکتب اسلامی می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 905502

مهمترین اخبار ایران و جهان: