نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 21:52

آمریکا یکی از الیگارش‌های روس و نزدیکان پوتین را تحریم کرد

وزارت خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه الیگارش‌های روس از جمله یکی از ثروتمندترین اشخاص این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که در ادامه تلاش‌ها در راستای محدود کردن توانایی روسیه برای تامین بودجه جنگ در اوکراین، یکی از شخصیت‌های ثروتمند و نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تحریم کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا درباره این تحریم‌ها گفت: وزارت خارجه ولادیمیر پوتانین، یکی از ثروتمندترین الیگارش‌های روسیه و نزدیکان ولادیمیر پوتین و همچنین سه عضو درجه یک خانواده و شرکت او موسوم به «اینتروس» را تحریم می‌کند.

به گفته بلینکن، وزارت خارجه آمریکا قایق تفریحی پوتانین به نام «نیروانا» را جزو اموال بلوکه‌شده وی اعلام کرد.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در بیانیه‌ای از تحریم «روس‌بانک» و سایر موسسات مرتبط با بخش مالی روسیه خبر داد و اعلام کرد که این تحریم‌ها بخشی از تلاش دولت آمریکا برای محدودسازی هرچه‌بیشتر توانایی روسیه برای تامین مالی جنگ علیه اوکراین صورت گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین بسته تحریمی خود ۱۸ نهاد روسیه را تحریم کرده است. «روس‌بانک» موسسه مالی تجاری روسیه است که پوتانین اوایل سال جاری مالکیت آن را تصاحب کرد و یکی از موسسات اعتباری مهم در روسیه به شمار می‌رود.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین ۱۷ زیرمجموعه دومین بانک بزرگ روسیه یعنی «وی‌تی‌بی بانک» را نیز تحریم کرد.

بلینکن همچنین اعلام کرده که مقامات این کشور «۲۹ مقام عالیرتبه منطقه‌ای و فرماندار، دو تن از اعضای خانواده آنها و شرکتی متعلق به یکی از اعضای خانواده افراد مذکور را نیز هدف گرفته‌اند.»

به گفته وی، «این فرمانداران و مقامات عالیرتبه منطقه‌ای در واکنش به فرمان بسیج عمومی پوتین، بر فرآیند سربازگیری نظارت داشته و آن را اجرا کرده‌اند.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 913290

مهمترین اخبار ایران و جهان: