نیوز سیتی!
13 دی 1402 - 15:02

سلیمانی چطور قاسم شد

جانشین رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع گفت: سردار در وصیت نامه خود به شهدا که نام کوچک تعدادی از آنان را آورده، می نویسد قاسم به خاطر شما و جنگی که کردید قاسم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام علی شیرازی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: بنت نخست وزیر قبلی اسرائیل در نامه ای به مناسبت ۷۵مین سال تاسیس این رژیم جعلی به کابینه صهیونیستی نوشته دو بار بر این سرزمین فلسطین مسلط شدیم اما قدمت این تسلط به ۸۰ سال نرسیده و این بار نیز موفق به این امر نخواهیم شد و طوفان الاقصی در واقع شیپور سقوط اسرائیل را به صدا درآورد.

وی ادامه داد: تئوری پردازان آمریکایی سال قبل در بیانیه‌ای که توسط بایدن به عنوان یکی از دو بیانیه دوران ریاست جمهوری‌اش مجاز به صدور است، به وضوح اعلام کردند که در آمریکا در نظم آینده جهان نقشی ندارد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: به گفته مقام معظم رهبری سردار سلیمانی در جای جای جبهه های مقاومت حماسه و حرکتی آفرید که دست جریان مقاومت و به ویژه ملت فلسطین را پر کرد اما آنچه وی را سربلند کرد، تسلیحات نبود بلکه آن چیزی بود که همه پیامبران برای هدایت بشر به سمت آن آمدند.

وی اضافه کرد: شهید سلیمانی بنده مختص خدا بود که هیچگاه خود را ندید و تنها خدا را دید و چه در دوران جنگ و چه پس از آن بعد از هر عملیاتی در سخنرانی‌هایش از شهدا و رزمندگان و مردم می‌گفت و در این چهل سال یکبار از خود سخنی نگفت.

شیرازی گفت: چنین بود که حتی ملت ایران نیز نمی دانست شهید سلیمانی دست ملت فلسطین را پر کرده و به گفته رهبری همواره از خود گریزان بود و وقتی قائله سوریه با شکست داعش تمام شد، تصمیم بر تقدیر از فرماندهان این جنگ گروه شد و دو سال با حاج قاسم کلنجار رفتیم تا این اتفاق بیافتد اما مخالفت می‌کرد چون می‌گفت نمی‌خواهم در این بین از من هم تقدیر شود.

وی ادامه داد: در این خصوص از مقام معظم رهبری کسب تکلیف کردیم و ایشان فرمودند باید تقدیر شوند و پس از آن سردار پیش رهبری رفت و گفت اگر دستور است اطاعت می‌کنم اما بفرمایید علنی نشود و وقتی نشان ذوالفقار را از دست رهبری گرفت، با هماهنگی ستاد نیروهای مسلح در فضای مجازی و رسانه‌ای به ایشان تبریک گفتم و نیم ساعت بعد عصبانی تماس گرفت که چرا این کار را کردی.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع با اشاره به علاقه خاص حاج قاسم به خانواده شهدا اظهار کرد: سال ۹۷ قرار بود سردار سلیمانی سخنران کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم در قم باشد و پس از هماهنگی‌های لازم ایشان هم پذیرفت تا اینکه مدتی بعد به دعوت یک خانواده شهید مازندرانی بجای این کنگره بین المللی به دیدار آنان رفت.

سلیمانی چرا قاسم شد

وی تصریح کرد: سردار در وصیت نامه خود به شهدا که نام کوچک تعدادی از آنان را آورده، می نویسد قاسم به خاطر شما و جنگی که کردید قاسم شد و در وصیت نامه اش خطاب به مردم کرمان نیز می نویسد اگر شما مردم کرمان به من اعتماد نمی کردید و فرزندانتان را به لشگر ثارالله نمی فرستادید من با کدام یاران می جنگیدم و حاج قاسم بخاطر مردم و شهدا و همرزمانش سردار سلیمانی شد و به همین دلیل همیشه دو عکس از شهدای همرزم و مدافعان حرم و دیگر شهدا در منزل و محل کارش پیش چشمانش بود.

شیرازی گفت: شهید سلیمانی تنها یکی از شاگردان تربیت شده در محضر و مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و تا انسان هایی مانند شهدای جنگ از تبریز چون باکری و شهدای مدافع حرم این دیار هستند، انقلاب امام راحل زنده است و چون خورشید در جهان می درخشد و روشنایی بخش افق های جهان خواهد بود، همچنان که طلیعه های آن را در همین تحولات غزه و در گوشه گوشه جهان در خیزش ها و تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین دیدیم.

وی خاطرنشان کرد: هر کس به فاطمه زهرا (س) و عنایات الهی وصل شود، مانند شهید سلیمانی می گوید در هر جایی که گرهی کور بر کار جنگ و عملیات می افتاد به حضرت زهرا (س) متوسل می شدیم و راه باز می شد و اگر دل را به خدا و اولیای الهی متصل کنیم قدرت هایی حتی قدر تر از آمریکا و اسرائیل توان شکست این انقلاب را نخواهند داشت.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع تأکید کرد: پرچمی که امام خمینی (ره) زیر لوای امام زمان (عج) برافراشته بر زمین نخواهد افتاد چون این ملت و انقلاب اسلامی، راه امام و راه شهید سلیمانی ها زنده است و مردم ایران با هدایت مقام معظم رهبری و یاری شاگردان امام راحل، پرچم این انقلاب را به دست ولی عصر (عج) خواهند رساند.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1625502

مهمترین اخبار ایران و جهان: