نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 15:16

تناقض گویی کاخ‌سفید و پنتاگون درباره حضور نیروهای آمریکایی در یمن

یک نشریه آمریکایی امروز (شنبه) از تناقض گویی کاخ‌سفید و پنتاگون درباره حضور نیروهای آمریکایی در یمن پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی «اینترسپت» از  تناقض مواضع کاخ سفید و پنتاگون درباره حضور نظامیان آمریکایی در یمن پرده برداشت و نوشت؛ در حالی که پنتاگون اطلاعات درباره حضور نظامیانش در یمن را تکذیب می‌کند، کاخ سفید آن را تأیید می‌کند.

بر اساس این گزارش، در حالی که کاخ سفید ماه پیش طی گزارشی به کنگره درباره قانون اختیارات جنگی اعلام کرد «شمار کمی از پرسنل نظامی آمریکایی در یمن برای انجام عملیات علیه القاعده و داعش در شبه جزیره عربی مستقر هستند»، سخنگوی پنتاگون می‌گوید اطلاعی از حضور نیروهای میدانی آمریکا در یمن ندارد. 

این نشریه آمریکایی افزود: در حالی که آمریکا علیه جنبش انصارالله در یمن حملاتی را انجام می‌دهد، به نظر می‌رسد که پنتاگون نیروهایی را در این کشور مستقر کرده، واقعیتی که وزارت دفاع آمریکا اخیراً از اعتراف به آن خودداری می‌کند. 

وبگاه شبکه المیادین با بازنشر این گزارش، نوشت: آمریکا از آغاز ماه جاری میلادی عملیات نظامی خود را علیه صنعاء به بهانه هدف قراردادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ آغاز کرده است. این در حالی است که صنعاء تأکید دارد که تردد در دریای مکران (بحرالعرب)، دریای سرخ و تنگه باب المندب برای همه کشتی‌ها به استثنای کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، تا زمان توقف تجاوز به غزه تضمین شده است اما اخیراً کشتی‌های آمریکایی نیز به دلیل تجاوز اخیر واشنگتن به یمن، در دریای سرخ به هدف مشروع یمنی‌ها تبدیل شده‌اند. 

شبکه یمنی «المسیره»، صبح امروز (شنبه)، از حمله هوایی مجدد آمریکا و انگلیس به غرب این کشور خبر داد و اعلام کرد که طی دو حمله هوایی از سوی آمریکا و انگلیس منطقه «راس عیسی» در استان الحدیده (غرب یمن) هدف قرار گرفت. 

این حمله پس از انجام شده است که سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دیشب از حمله موشکی به یک نفتکش متعلق به انگلیس در خلیج عدن خبر داد.

یحیی سریع اعلام کرد موشک‌ها به هدف اصابت کردند و باعث آتش‌سوزی در کشتی شدند. او همچنین تاکید کرد که عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است تا زمان ارسال غذا و دارو برای مردم فلسطین ادامه خواهد داشت.

ارتش یمن به دنبال تشدید حملات رژیم اسرائیل به غزه، حمایت کامل خود را از مردم فلسطین اعلام کرده و تاکید کرده است تا زمان تداوم حملات به غزه به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها فلسطین اشغالی است اجازه عبور از دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را نخواهد داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650946

مهمترین اخبار ایران و جهان: