نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 09:18

راه‌اندازی ۲ پردیس فناوری در مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: راه‌اندازی ۲ پردیس فناوری در سال گذشته انجام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، قربانعلی نعمت‌زاده رئیس پارک علم و فناوری مازندران شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تدوین سند فناوری مازندران انجام شد، گفت: در حال حاضر ۱۱ مرکز رشد در ۱۱ شهرستان داریم و براساس برنامه‌ای که پیش‌بینی شد، این مراکز رشد باید در تمامی شهرستان‌ها هم وجود داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی ۲ پردیس فناوری در سال گذشته انجام شد، افزود: در سال‌جاری پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه مازندران و پردیس فناوری و نوآوری دانشگاه نوشیروانی بابل راه‌اندازی شد که ۶۰ شرکت در این پردیس‌ها مشغول به فعالیت هستند.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: راه‌اندازی صندوق پژوهش‌ها و نوآوری انجام شد و در حال حاضر ۳۵۴ شرکت با اشتغالزایی ۶ هزار نفره در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: ۱۴ درصد از افراد شاغل در پارک علم و فناوری مازندران دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

نعمت‌زاده ادامه داد : از ۴۷ شرکت دانش بنیان ۲۹ محصول را به ۲۴ کشور به ارزش ۶ میلیون یورو صادر کردیم.

وی اظهار کرد: ۱۷۴ ایده تبدیل شده به محصول و بیش از ۱۸۰ محصول تجاری شده در پارک علم و فناوری مازندران تولید می‌شود.

نعمت‌زاده با بیان اینکه ۱۱ قطعه زمین به شرکت‌های فناور و دانش بنیان واگذار شده است، یادآور شد: راه‌اندازی کارخانه نوآوری در قائمشهر با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665802

مهمترین اخبار ایران و جهان: