نیوز سیتی!
24 دی 1402 - 09:47

کدام کالاها عمده اقلام ترانزیتی از مرزهای کرمانشاه هستند؟

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، وزن کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات این استان در 9 ماهه سال‌جاری را ۲ میلیون ۵۸۵ هزار و ۵۹۵ تن به ارزش یک‌میلیارد و ۱۷ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۷۹۰ دلار عنوان کرد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، وزن کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات این  استان در ۹ ماهه سال‌جاری را ۲ میلیون ۵۸۵ هزار و ۵۹۵ تن به ارزش یک میلیارد و ۱۷ میلیون و ۵۹۹ هزار و عنوان و اظهار کرد: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۲۴۴ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۱۷۳ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: گمرک پرویزخان با ۹۹۰ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۹۲۸ دلار به وزن ۲ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۷۰۷ تن، از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه، سهم ۹۷ درصدی ارزش و سهم ۹۸ درصدی وزن را از آن خود کرد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه افزود: این میزان کالای ترانزیتی از مبدا گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۲۳۸ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان را از لحاظ ارزش ۳ درصد و از حیث وزن ۲ درصد عنوان کرد و مقدار آن را ۲۶ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۶۲ دلار به وزن ۴۳ هزار و ۸۸۸ تن بیان کرد.

عباس‌زاده، عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را مازوت، نفتا، روغن صنعتی بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات را ضایعات کارتن عنوان کرد.

پایان پیام/۸۱۰۱۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636946

مهمترین اخبار ایران و جهان: