نیوز سیتی!
04 بهمن 1402 - 10:32

جزییات برگزاری اعتکاف دانشجویی در استان بوشهر

مسوول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی به‌صورت متمرکز خبر داد.

حجت‌الاسلام عباس دشتی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف دانشجویی استان بوشهر به همت  دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و با همکاری دانشگاه‌های استان، از ۵ لغایت ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، مصادف با ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه مبارک رجب "ایام البیض" به مدت سه روز برگزار می‌شود. 

وی با بیان اینکه امسال شاهد حضور پرشور دانشجویان برای حضور در این مراسم معنوی هستیم، افزود: هر ساله و در ماه رجب، شاهد حضور دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان در این مراسم معنوی و نورانی هستیم که امسال نیز از زمان اعلام ثبت‌نام از تاریخ ۲۰ دی‌ماه، شاهد شوق و شعف دانشجویان برای حضور در این مراسم هستیم.

مسوول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر از برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویان خواهر استان بوشهر در مساجد دانشگاه‌های استان خبر داد و عنوان کرد: به منظور ایجاد آرامش روانی خانواده‌های دانشجویان، مقرر شد مراسم اعتکاف دانشجویان خواهر دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور در مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دانشگاه علوم پزشکی و مراسم اعتکاف دانشجویان خواهر دانشگاه آزاد اسلامی، فرهنگیان، خلیج فارس و سایر مراکز آموزش عالی استان در مسجد اهل‌البیت "علیه السلام" دانشگاه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

وی در خصوص مکان مراسم اعتکاف دانشجویان پسر دانشگاه‌های استان، یادآور شد: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده و به منظور نزدیک ساختن قشر فرهیخته و کاوش‌گر دانشگاهی با اقشار مختلف جامعه، مراسم اعتکاف دانشجویان پسر دانشگاه‌های استان در مسجد جامع عطار شهر بوشهر برگزار می‌شود.

دشتی افزود: ۱۵۰ نفر دانشجوی دختر و ۴۰ نفر دانشجوی پسر برای حضور در مراسم اعتکاف دانشجویی امسال اعلام آمادگی و ثبت‌نام اولیه کردند.

این مقام مسوول با اشاره به حضور، مبلغین، سخنرانان، اندیشمندان، اساتید دانشگاه در این مراسم، در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده، توضیح داد: مناجات‌خوانی، مداحی، جلسات وعظ، محافل انس با قرآن کریم، جلسات تدبر در قرآن و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و احکام شرعی و حلقه‌های معرفتی، مشاوره‌های دینی، برپایی جلسات گفت‌وگو و جلسات پرسش و پاسخ در این مراسم معنوی مورد توجه قرار گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1647902

مهمترین اخبار ایران و جهان: