نیوز سیتی!
14 بهمن 1402 - 22:40

۲ پروژه آب و فاضلاب در شهر استهبان به بهره‌برداری رسید

همزمان با سومین روز از دهه فجر، یک حلقه چاه آب شرب و یک پروژه فاضلاب در شهر استهبان استان فارس، با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال، به بهره‌برداری رسید‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار فارس در آیین گشایش پروژه های آبفا با تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر مدیریت مصرف آب در جامعه، گفت: طی سنوات اخیر خشکسالی های پی در پی باعث شده است تا منابع آب شرب وضعیت مطلوبی نداشته باشد.

عبدالعلی کریمی اضافه کرد: علاوه بر رویکرد وزارت نیرو مبنی بر تبیین فرهنگ سازگاری با کم آبی در جامعه، باید به ترویج اصول صرفه جویی نیز نگاه ویژه ای شود.

در بخش دیگری از این مراسم، جاسب زنگنه اینالو، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا فارس نیز به تشریح پروژه های مورد بهره برداری پرداخت و اجرای پروژه ی آبرسانی مذکور را در راستای پایدارسازی تأمین آب شرب مردم شهر استهبان توصیف کرد.

به گفته ی وی، این پروژه شامل حفر، تجهیز و برق رسانی به یک حلقه چاه با صرف اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال است که ۱۱ هزار خانوار شهر استهبان از مزایای آبرسانی آن منتفع می شوند.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا فارس به بهره برداری از پروژه فاضلاب نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با گشایش این پروژه آبرسانی، در نقطه ای دیگر از شهر استهبان، یک پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب نیز در مدار بهره برداری قرار می گیرد.

زنگنه طول شبکه فاضلاب مزبور را ۱۲۰۰ متر با استفاده از لوله پلی‌اتیلن به قطر ۲۰۰ میلی‌متر و اعتبار هزینه شده در این پروژه را ۴۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

گفتنی است استهبان یکی از شهرهای شرقی استان فارس و مرکز شهرستانی با همین نام است.

شهر استهبان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای ۳۶ هزار و ۴۱۰ نفر جمعیت و در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق شیراز مرکز استان فارس واقع شده است.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659602

مهمترین اخبار ایران و جهان: