نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 12:34

صدور هشدار نارنجی دریایی و زرد هوایی برای هرمزگان

معاون فنی هواشناسی هرمزگان گفت: هشدار نارنجی بدلیل وزش باد شدید در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان و هشدار زرد برای بستک و حاجی آباد وب بشاگرد بدلیل پیش بینی افت شدید دمای هوا صادر شده است.

کیانوش عارفی معاون فنی هواشناسی هرمزگان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس از صدور هشدار نارنجی دریایی و زرد هوایی در این استان خبر داد.

وی با بیان این که هشدار نارنجی دریایی برای تداوم بادهای شدید شمال غربی و مواج شدن دریا از صبح سه شنبه تا اواخر وقت 4شنبه 18 بهمن ماه است، افزود: وزش باد شدید جنوب غربی - شمال غربی با 50 کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج تا 2 متر بویژه در ساعات بعد از ظهر و شب مورد انتظار است.

معاون هواشناسی هرمزگان منطقه اثر این مخاطره را در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریا عمان عنوان کرد و گفت: اختلال در ترددهای دریایی، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به مزارع پرورش ماهی در قفس در دریا از مخاطرات دیگر وزش این بادهای شدید است.

عارفی درباره هشدار زرد هواشناسی برای منطقه حاجی آباد، بستک و بشاگرد هم عنوان داشت: افت شدید دما در این مناطق طی یک شنبه تا 4شنبه علت صدور این هشدار است.

پایان پیام/
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660090

مهمترین اخبار ایران و جهان: