نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 15:44

تشکیل ۱۱۲ پرونده تعزیراتی برای داروخانه های متخلف در قزوین

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: ۱۱۲ پرونده تخلف توسط بازرسان این اداره کل در خصوص فعالیت داروخانه ها تشکیل و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مجموعه های متخلف این حوزه جریمه اخذ شده است‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا حسن پور ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، ضمن اشاره به اعمال ۱۶۰ میلیارد ریال جریمه در دو ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: ۱۹۶۳ فقره تخلف صنفی توسط بازرسان کشف و جهت تشکیل پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین ارجاع داده شده است.

حسن پور ادامه داد: ۹۸ درصد از این پرونده ها توسط بازرسان مربوطه بررسی و با متخلفین برخورد شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین یادآور شد: ۱۱۲ پرونده تخلف توسط بازرسان این اداره کل در خصوص فعالیت داروخانه ها تشکیل شده و ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از مجموعه های متخلف این حوزه جریمه اخذ شده است‌.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این مدت ۱۲۹۰ پرونده متخلف صنفی وارد بخش اجرای احکام شده و با بررسی دقیق آن ها، ۹۳ پرونده مختومه شده است.

حسن پور ادامه داد: در دو ماهه اول سال جاری بیش از ۵۵ میلیارد ریال جریمه محکومیت های مالی وصول شده و بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال نیز در دست پیگیری برای وصول است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گران فروشی را اصلی ترین تخلف صنفی در استان قزوین دانست و افزود: در سال های گذشته عمده تخلف واحدهای صنفی در استان قزوین به عدم درج قیمت کالا مربوط می شد که با ورود بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی استان قزوین این تخلف به حداقل خود رسیده است. اما در حال حاضر گران فروشی اصلی ترین تخلف صنفی در قزوین است و در این حوزه بیش از ۵۴۵ پرونده تخلف تشکیل شده و در حال بررسی توسط بازرسان مربوطه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228246

مهمترین اخبار ایران و جهان: