نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 16:28

مردم اقدامات مسئولان را زیر نظر دارند/خدمت به کشور در اولویت باشد

نائین_ امام جمعه شهرستان نایین گفت: مردم اقدامات مسئولان را با دقت زیر نظر دارند و در این راستا نمایندگان مجلس باید سعی کنند در فرصت باقیمانده اتمام کارهای نیمه تمام را مدنظر قرار دهندـ

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته شهرستان نائین با اشاره به آمادگی حجاج به منظور عزیمت به سمت خانه خدا، اظهار کرد: هدف و فلسفه اصلی حضور در حج، ارتقای امت اسلامی و نزدیک شدن دل‌های آحاد امت اسلامی در مقابله با کفر، ظلم، استکبار و بت‌های تراشیده شده انسانی و غیرانسانی است.

وی ادامه داد: این سفر فرصت بسیار مناسبی برای حجاج ما است که از این کشور ام القری شیعه و کشور پر دشمن اعزام می‌شوند تا با اعمال و رفتارشان اسلام ناب را در عمل بنشان دهند.

امام جمعه شهرستان نائین اضافه کرد: حاجیان بایستی اسلام بدون تبعیض نژادی، تمایز جغرافیایی و طبقاتی، اسلام همراه با جهاد با کفر و نفاق، اسلام همراه با امر به معروف و نهی از منکر و در یک کلام اسلام ناب محمدی را در عمل و کلام نمایش دهند.

وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: رهبر انقلاب ضمن بیان مطالب مهم، مجلس را انقلابی خواندند و از کلیت مجلس ابراز رضایت کردند و البته فرمودند که استثنائاتی در افراد وجود دارد اما حرکت کلیت مجلس مثبت بوده است.

مطهرخو خاطرنشان کرد: ایجاد نقشه راه برای اولویت بندی در قانون گذاری، تلاش برای اصلاح ساختار بودجه، خلاقیت در ظرفیت سازی بسترهای نظارتی، کنش فعالانه در عرصه دیپلماسی و مقابله حقوقی با تهدیدات خارجی، بسته تحول قوانین اقتصادی برای اصلاح نظام بانکی از برخی اقدامات این مجلس انقلابی است.

وی ادامه داد: در دست بررسی بودن قوانینی در حوزه‌هایی نظیر مالیات، مسکن، خودرو، بیمه، شفافیت، کشاورزی و تولید، رتبه بندی ملعمان، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح اصلاح قانون انتخابات، تصویب کلیات لایحه ارتقای امنیت زنان، نظام بخشی به فضای مجازی و تصویب دوفوریت لایحه عفاف و حجاب، تصویب قوانین برای مبارزه با فساد و رفع تبعیض و انحصار، بهبود فضای کسب و کار، قانون جهش تولید دانش بنیان، از دیگر اقدامات کارنامه این مجلس است.

مطهرخو با بیان اینکه ساده زیستی و پرهیز از رفتار اشرافی و لزوم تواضع در مقابله با مردم از توصیه‌های رهبری به نمایندگان بود، تاکید کرد: مانند بسیاری از وقت‌ها که نمایندگان چند ماه پیش از انتخابات، کارها را به منظور کارهای انتخاباتی و تبلیغی تعطیل می‌کنند، امسال این نطور نباشد و کارهای نیمه تمام را انجام و به اتمام برسانند.

وی خطاب به اشخاص و هوادارانی که تصمیم ورود به بحث انتخاباتی دارند، گفت: توصیه می‌کنم که این افراد نگاه تخریبی نداشته باشند تا به هر وسیله‌ای اهداف خود را پیاده سازی کنند چراکه تخریب نماینده، تخریب جایگاه مجلس و تخریب شعور مردمی است که به آن نماینده رأی دادند و این از نظر شرعی این تخریب جایز نیست.

مطهرخو در ادامه تاکید کرد: نمایندگان فارغ از هر حواشی، به فعالیت بپردازند و آنان که باید ببینید و قضاوت کنند، باید بدانند که مردم با چشمانی باز مشغول تماشا هستند و کاری به این مطلب نداشته باشند که انجام کدام کار برای آنان توسط مردم رأی آوری بیشتری دارد و باید در این فرصت باقی مانده به این توجه کنند که کدام کار بر زمین مانده و در اولویت اجرا قرار دارد.

وی افزود: این توصیه‌ها به تمام نمایندگان است و برخی این صحبت‌ها را به نفع خود تلقی نکنند که به تخریب نمایندگان خاص بپردازند بلکه این صحبت‌ها برداشت اینجانب از فرمایشات رهبری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1239390

مهمترین اخبار ایران و جهان: