نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 21:14

استان مرکزی رتبه چهارم جهادآبرسانی رادر سطح کشور به خوداختصاص داد

اراک-استاندار مرکزی گفت:استان مرکزی رتبه چهارم جهاد آبرسانی را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در حاشیه ستاد محرومیت زدایی استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات دولت در طی دو سال اخیر جهاد آبرسانی است که بالغ بر ۱۰ هزار روستا در گام اول در این راستا با همکاری مشترک قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) هدفگذاری شده و رفع تنش آبی در روستاها مهمترین هدف این طرح است.

استاندار مرکزی افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی هم تعدادی از روستاهای آن با تنش آبی مواجه شدند در این راستا اقدامات مهمی در دستور کار قرار گرفته و چندین روستا به طور کامل مشکل آبی آنها برطرف شده و استان مرکزی رتبه چهارم جهاد آبرسانی را در سطح کشور به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: قطعاً همکاری بیشتر با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خیرات و برکات زیادی برای مردم استان خواهد داشت و در این همکاری جدید اقدامات جدی تری در حوزه‌های مختلف آغاز خواهد شد.

مخلص الائمه اضافه کرد: در حوزه بیماری‌ها و شبکه بهداشت روستایی و همچنین تأمین روستاهای ورزشی در روستاهای هدف در اقدامات جدید محرومیت زدایی با قرارگاه توافقات خوبی در نظر گرفته شد و در زمینه تولید واکسن سالک، استان مرکزی به عنوان اولین مرکز تولید واکسن سالک گام‌های بلندی برداشته شده و توافقات خوبی در این زمینه صورت پذیرفت که قطعاً برکات زیادی خواهد داشت.

استان مرکزی رتبه چهارم جهادآبرسانی رادر سطح کشور به خوداختصاص داد

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۱ هزار ۴۰۰ گروه جهادی در سطح استان مرکزی سازماندهی و مشغول به فعالیت هستند، گفت: این تعداد از گروه‌ها در خدمت اجرای طرح‌های محرومیت زدایی خواهند بود و علاوه بر اینکه گروه‌های جهادی تخصص محور پای کار خواهند آمد گروه‌های جهادی عمومی نیز خدمات خود را ارائه می‌دهند.

مخلص الائمه با بیان اینکه ۷ دهستان برای اقدامات محرومیت زدایی در استان مرکزی هدف گذاری شده، گفت: اقدامات مختلفی در این بخش‌ها که ممکن است شامل روستاهای متعددی باشد انجام خواهد شد.

وی افزود: در سطح استان مرکزی پوشش گاز رسانی تقریباً به ۱۰۰ درصد رسیده و پوشش برق رسانی به طور کامل نیز در حال انجام است و عمده مشکلات در محورهای مواصلاتی، جاده‌های روستایی و احیای قنوات است که در این راستا اقدامات مهمی در حال انجام است.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در حوزه قنوات رتبه چهارم از نظر میزان قنوات را داریم و بایستی این قنوات احیا شوند و البته بخشی از آنها از عهده کشاورزان خارج است و نیاز به سرمایه دارد که قرارگاه امام حسن (ع) در این راستا گام‌های بلندی خواهد برداشت.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این اقدامات مجموعه مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان هم خواهیم داشت و با شتاب خوبی در حال پیشرفت است و بسیاری از این موارد مکمل طرح‌های محرومیت زدایی خواهد شد و در آنجا هم اعتباراتی در نظر گرفته شده که همه آنها برای خدمت به مردم پای کار خواهد آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1219490

مهمترین اخبار ایران و جهان: