نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 16:45

ضرورت مشارکت مردم در مرمت، حفظ و مدیریت بناهای تاریخی کشور

تبریز- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مشارکت مردم در مرمت، حفظ و مدیریت بناهای تاریخی، سیاست وزارت میراث‌فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعزت الله ضرغامی ظهر پنج شنبه در افتتاح چند هتل در تبریز گفت: هتل بوتیک سرخه‌ای نمونه موفق مشارکت مردم در مرمت، حفظ و مدیریت بناهای تاریخی با کاربری‌های جدید است که از مهم‌ترین سیاست‌های این وزارت محسوب می‌شود و به شکل عالی محقق شده است.

وی افزود: یکی از اقدامات نیک و هدفمندی که می‌توان در این هتل بوتیک انجام داد، درج توضیحات لازم در مورد سنت‌ها، روایات، مراحل مرمتی، پیشنه نقاشی‌ها و از همه مهم‌تر سرگذشت مالک اصلی این خانه یعنی «فراش باشی داماد مظفرالدین شاه» در تمامی اتاق‌هاست. همه این مطالب می‌شود سوغات این مکان برای اقامت کنندگان برای انتشار میراث‌فرهنگی، خود این کار بهترین ابزار برای معرفی گسترده ظرفیت‌هاست

وی ادامه داد: کسانی که احساس می‌کنند که مواریث تاریخی در حال هزینه شدن هستند، در نظر داشته باشند که در حال حاضر بناهای تاریخی ما به دلیل عدم رسیدگی و اعتبار لازم در حال از بین رفتن هستند که با سیاست وزارت در حوزه واگذاری آنها به بخش خصوصی، می‌توان از روند فرسودگی و از بین رفتن مواریث تاریخی جلوگیری کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1271346

مهمترین اخبار ایران و جهان: