نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 13:37

شفافیت سرلوحه کار شورا/تشکیل کمیته حسابرسی پس از ۵ سال

گرگان- عضو شورای شهر گرگان گفت: شفافیت در تمامی بخش ها بخصوص در مسائل مالی، شهری و حتی استخدام کارمندان و حقوق های دریافتی، سرلوحه کار شورائیان قرار دارد.

حجت مقسم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نظارت بر کار شورا و شهردار که از وظایف شورا است همواره وجود داشته و دارد و اگر هم تخلفی چندی پیش از سوی برخی اعضای شورا صورت گرفته و موجب دستگیری آنان شد در رابطه با مسائل شورا نبوده و شخصی بوده است.

وی افزود: می‌دانیم که اینجا امانت دار مردم هستیم و به ما اعتماد کرده‌اند، شهروندان گرگانی بدانند که هیچگاه به اعتماد آنان خدشه‌ای وارد نمی‌کنیم.

مقسم افزود: حضور شهردار و اعضای شورای شهر در محلات کم برخوردار و توجه ویژه شهردار گرگان برای رفع مشکلات در این مناطق، نشان دهنده عزم جدی شورا و شهرداری در رابطه با توجه به حقوق شهروندان و مقابله با دوگانه بینی است.

وی ادامه داد: شهردار گرگان هر ماه صورتحساب هزینه‌ها را برای بررسی به شورای اسلامی ارائه می‌دهد و در حوزه قوانین و مقررات اصرار کردیم که این موضوع در کمیسیون‌ها شفاف شود، تمامی فراخوان‌های مناقصه نیز برای جلوگیری از تخلفات سامانه‌ای شده است.

وی از تشکیل کمیته حسابرسی پس از گذشت ۵ سال در شهرداری گرگان خبر داد و گفت: این دستور از سال ۱۳۹۶ ابلاغ شده بود اما متأسفانه تا سال گذشته شکل نگرفته بود و با راه اندازی آن ۵ نفر عضو این کمیته هستند که دو نفر از آنان عضو شورا، دو نفر صاحب نظر در حوزه حسابرسی که خارج از شورا و شهرداری انتخاب می‌شوند و نفر پنجم شهردار و یا نماینده شهردار است.

مقسم ادامه داد: این کمیته وظیفه نظارتی، حسابرسی و پایشی دارد که بخش پایشی آن برای ما بسیار مهم است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1312902

مهمترین اخبار ایران و جهان: